• 1398/08/25 - 10:03
  • - تعداد بازدید: 427
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛

حداقل از پنج طرح فناورانه توانبخشی تا پایان سال جاری، رونمایی می‌شود

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام کرد: حداقل از پنج طرح فناورانه توانبخشی تا پایان سال جاری رونمایی شده و در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می گیرد.


      به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر امیرسالار جعفرپیشه افزود: این تعداد طرح در حوزه‌های مختلف توانبخشی اعم از تجهیزات یا نرم افزار (اپلیکیشن) بوده که با سعی و تلاش محققان و پژوهشگران به نتیجه رسیده است.
     وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ طرح فناورانه در این دانشگاه در حال اجرا می‌باشد، گفت: این طرح‌ها از حدود یکسال پیش تصویب شده و در مراحل مختلف اجرایی هستند که پنج طرح آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.
    جعفرپیشه، اپلیکیشن (نرم افزار) "هم‌یاد" را یکی از طرح‌های این دانشگاه اعلام کرد و افزود: این طرح که برای پیشگیری از آلزایمر سالمندان طراحی و تهیه شده است، حاصل همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه صنعتی شریف است که از نسخه آزمایشی آن رونمایی شد و این نرم افزار تا یکی دو ماه آینده قابل استفاده عموم خواهد بود.
    وی محصول فناورانه واسط انسان - رایانه برای افراد دچار ضایعات نخاعی در سطوح بالا را از دیگر طرح‌های فناورانه این دانشگاه اعلام کرد و گفت: تیم چند تخصصی فناوران مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، موفق به طراحی و ساخت محصول واسط انسان - رایانه برای افراد ضایعات نخاعی در سطوح بالا  با استفاده از بیوفیدبک EMG بازی گونه شده است.
   مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال این دانشگاه را سه شرکت ذکر کرد و افزود: پنج شرکت هم ظرفیت دانش بنیان شدن را دارند و در حال اخذ مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
    وی با اشاره به اینکه برای توسعه فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌های مختلفی در دستور کار داریم، ادامه داد: مهمترین موضوع، تجاری سازی محصولات این مجموعه ها است که امیدواریم به این هدف مهم دست یابیم و محصولات فناورانه ایرانی در بازار داخلی و بین‌المللی سهم قابل توجهی را کسب کنند.



انتهای پیام/



 


 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 15508
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: