• 1398/10/03 - 10:52
  • - تعداد بازدید: 435
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دومین روز سمینار « آخرین دستاوردهای فناوری توانبخشی و صندلی چرخدار » ؛

تولیدکنندگان داخلی صندلی چرخدار، مشکلات خود را با رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در میان گذاشتند

تولیدکنندگان داخلی صندلی چرخدار که در دومین سمینار « آخرین دستاوردهای فناوری توانبخشی و صندلی چرخدار » در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شرکت کردند، امروز در دومین روز از برگزاری این سمینار و در پنل " ارتباط با صنعت "، مشکلات خود را با رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در میان گذاشتند.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " حسین وطن پور "  در ساعات بعد ازظهر دومین روز از سمینار « آخرین دستاوردهای فناوری توانبخشی و صندلی چرخدار »، در جمع تولیدکنندگان و صاحبنظران دانشگاه و صنعت همچون رئیس مرکز تحقیقات موفقیان دانشگاه شریف، مدیرعامل صندوق تجهیزات پزشکی، مدیرعامل شرکت زینو بنیان نیک، دبیر کمیته توانبخشی دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و...  حاضر شد و پس از بیان سخنانی بعنوان مقدمه نشست مشترک با تولیدکنندگان داخلی شرکت کننده، در جریان مسایل و انتقادهای تولیدکنندگان از فرآیند تولید کالا و مشکلات آن در داخل کشور، قرار گرفت.



    وی در مقدمه خود، با طرح موضوع " ویلچر استاندارد " و " عصای هوشمند " به عنوان نیازهای اساسی جامعه و واقعیت هایی که تمامی مردم را در یک مقطع زمانی و با کهولت سن، درگیر خودش می کند، به مشکلات تولید این وسایل در داخل کشور و هماهنگی کیفیت آنها با قیمت تمام شده این کالاها اشاره کرد.


   دکتر وطن پور همچنین توجه به زیبایی ظاهری کالاهای تولید داخل را لازم دانست و چینی ها را افرادی حرفه ای در تولید کالا با ظاهری زیبا، اما بی کیفیت معرفی کرد و افزود: این شرایط چالشی است که نیازمند گفتگوی بیشتر بین تولیدکنندگان داخلی، واردکنندگان، دانشگاه و فناوران دارد و با توجه به اینکه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تلاشی ستودنی در این زمینه دارد، باید تمامی دست اندرکاران قدر این تلاش را بدانند و تولیداتشان را برای بحث و بررسی بیاورند و چگونگی جلب رضایت مشتری را مورد نظر داشته باشند، نه اینکه فکر کنند که هرچی می سازند، مردم هم باید آن را بخرند، بلکه اصل، رضایت مشتری است و نگاه یک طرفه، به سرانجام نمی رسد.


   وی سپس با طرح این سئوال ها که " چند نفر طرفدار تولید داخل کشور " و " چند نفر طرفدار تولید خارجی اند؟ " ، از شرکت کنندگان در این سمینار خواست تا نقطه نظرهای خود را مطرح کنند که جمعی از آنان نیز مشکلات مختلف همچون مسایل مربوط به کسب مجوزها، تهیه مواد اولیه، بالا رفتن قیمت تولیدات داخلی درصورت ارتقای کیفیت وسایل و عدم رقابت آنها با کالاهای وارداتی را مطرح کردند.


    گفتنی است، دومین سمینار « آخرین دستاوردهای فناوری توانبخشی و صندلی چرخدار » از روز گذشته (شنبه) به مدت دو روز به همت دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با حضور متخصصان حوزه های توانبخشی، فنی – مهندسی، صنعت و دانشجویان رشته های توانبخشی در سالن اجتماعات احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.


    نمایشگاهی از محصولات کمک توانبخشی شرکت های تولیدکننده داخلی و واردکنندگان نیز همزمان با برگزاری این سمینار دو روزه، جهت استفاده عموم و متخصصان شرکت کنندگان جنب محل برگزاری سمینار برپا شد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 15798
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: