• 1400/02/21 - 18:41
  • - تعداد بازدید: 285
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
بمنظور تسهیل و تسریع فرایندها؛

تعامل و همکاری مدیران پژوهشی و آموزشی تقویت می شود

با برگزاری سلسله نشست های مشترک مدیران دو معاونت پژوهشی و آموزشی دانشگاه، همکاری مدیران این دو معاونت بمنظور رفع موانع در مسیر فعالیت های پژوهشی و تسهیل و تسریع فرایندها، تقویت می شود.





   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، در آخرین جلسه مجموعه نشست های این دو معاونت که روز دوشنبه با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی، مدیر پژوهش، جمعی از مدیران گروه های آموزشی و روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه بصورت حضوری و مجازی برگزار شد، دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه طی سخنان کوتاهی، حمله تروریستی در غرب کابل افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها دانش آموز دختر شد، محکوم کرد و شهادت مظلومانه دانش آموزان را به جامعه آموزشی و علمی افغانستان تسلیت گفت.



   وی همچنین ارتقای مرتبه دکتر فریبا یادگاری و دکتر ابراهیم موسوی به استاد تمام ، را به ایشان تبریک گفت و آرزوی سلامتی و موفقیت برای این اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه داشت.


   در ادامه، دکتر یادگاری مدیر پژوهش دانشگاه در سخنانی، هدف از برگزاری نشست های مشترک بین مدیران آموزشی و پژوهشی را حل و فصل برخی از موانع و مشکلاتی که اعضای هیات علمی یا دانشجویان در مسیر فعالیت های تحقیقاتی با آن روبه رو می شوند، ذکر کرد.


   وی گفت که در بسیاری از فعالیت های پژوهشی، نیاز به کمک و همکاری گروه های آموزشی است تا ضمن تسریع در انجام امور پژوهشی، دستورالعمل ها و شاخص های مورد نظر وزارت بهداشت نیز اجرا شود.


   وی، نمونه ای از تفاهم نامه مشترک بین دو گروه آموزشی و دو مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت اجتماعی را به شرکت کنندگان نشان داد و افزود: با انعقاد تفاهم نامه هایی به این شکل و بین گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی، محققان می توانند از امکانات دو بخش استفاده کرده و به انجام پژوهش های بیشتر و با کیفیت تر ترغیب شوند.


   در ادامه، برخی از مدیران آموزشی و پژوهشی شرکت کننده پیشنهادهایی مبنی بر " ارسال صورتجلسه های این نشست ها برای مدیران گروه های آموزشی و استفاده از هم افزایی و ظرفیت های دو بخش، راهکارهای تسهیل و تسریع در دستیابی به کد اخلاق و استفاده از سامانه ای کامل تر با قابلیت های بیشتر و دقیق تر بجای سامانه پژوهان جهت پشتیبانی از فعالیت های پژوهشی و برنامه ریزی کمیته تحقیقات دانشجویی براساس نیازهای پژوهشی گروه ها و مراکز تحقیقاتی " مطرح کردند که مورد توجه و پیگیری مدیریت پژوهش قرار گرفت.


   دکتر خانکه رئیس دانشگاه نیز در جمع بندی مسایل و نظرهای مطرح شده، گفت: هدف گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه، تعیین اولویت های تحقیقاتی در راستای رسالت های دانشگاه باشد و با تعیین اولویت ها، محققان از داخل دانشگاه و همچنین، از خارج دانشگاه، از مباحث و نیازهای پژوهشی گروه ها و مراکز مطلع شده و در همان جهت حرکت می کنند و دانشگاه نیز با حمایت مالی، این فعالیت ها را پشتیبانی خواهد کرد.


   وی تاکید کرد که درصدد جلب مشارکت سازمان ها و نهادها در امور تحقیقاتی باشیم، و گرنت سازمان ها و نهادهای خارج از دانشگاه را جذب کنیم.


   وی تصریح کرد که با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی، دانشجویان می توانند در فعالیت های پژوهشی، از ظرفیت های علمی و اجرایی گروه ها و مراکز استفاده کنند و با توجه به اولویت های تعیین شده، به پژوهشی بپردازند که بخشی از نیاز جامعه را رفع می کند.


   وی افزود: ضمن آنکه دانشجویان می توانند همکاران خوب پژوهشی برای مراکز تحقیقاتی محسوب شوند و تا حدودی نیز کمبود نیروهای دکترای پژوهشی در مراکز را جبران کنند.


   رئیس دانشگاه، برگزاری جلسات مشترک بین شورای تحصیلات تکمیلی و شورای پژوهش دانشگاه را ضروری دانست و گفت: ارسال مصوبات این جلسات برای مدیران گروه های آموزشی نیز در هماهنگی دو بخش برای پیشبرد امور، موثر خواهد بود.


   وی با اشاره به لزوم تسهیل و تسریع فرایند دریافت کد اخلاق، از مدیران پژوهش و آموزش خواست تا در صورت امکان، بخشی از اختیارات را به شورای تحصیلات تکمیلی و یا مراکز تحقیقاتی تفویض کنند.


   رئیس دانشگاه همچنین بر تداوم ارتباط کمیته تحقیقات دانشجویی با گروه های آموزشی تاکید کرد و افزود: کمیته تحقیقات دانشجویی همچون گذشته، با توجه به نیازهای گروه های آموزشی، برگزاری کارگاه ها و دیگر فعالیت های خود را برنامه ریزی و اجرا کند.



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 


 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 19160
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: