• 1400/11/29 - 17:15
  • - تعداد بازدید: 522
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تشکیل کارگروه " ساماندهی نیروی انسانی " در معاونت توسعه مدیریت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه در نشست هیات رئیسه دانشگاه، از تشکیل کارگروه " ساماندهی نیروی انسانی " در این معاونت گفت که کار خود را برای توزیع مناسب کارکنان در دانشگاه و مراکز درمانی، آغاز کرده است.

 










    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر مهرداد فرخی با ارائه گزارشی از چگونگی وضعیت نیروی انسانی در دانشگاه، بیمارستان ها و کلینیک های تابعه دانشگاه، افزود: افرادی که بنوعی رابطه استخدامی با دانشگاه و مراکز داشتند، تغییر وضعیت داده می شوند، که در این میان، تعدادی از ایثارگران با استفاده از قانون، تغییر وضعیت استخدامی پیدا کردند و برای مابقی نیز در حال پیگیری است.


    دکتر فرخی با اشاره به تعداد افرادی که تا پایان سالجاری، به درجه " بازنشستگی " نائل می شوند، گفت: یکی از وظایف کارگروه " ساماندهی نیروی انسانی "،  بررسی وضعیت این افراد در بخش های مختلف و تعیین برنامه آینده جهت تامین نیروی جایگزین آنان می باشد.


    سپس، اعضای هیات رئیسه در همین ارتباط، به تبادل نظر پرداخته و رئیس دانشگاه از معاون توسعه مدیریت خواست تا علاوه بر تعیین وضعیت نیروهای جایگزین همکاران بازنشسته که بخشی از آنان را اعضای هیات علمی تشکیل می دهند، با توجه به شرایط موجود، و تعیین نیازهای معاونت های مختلف با نظر همه معاونان، نقشه راه برای آینده با تمرکز بر جذب نیروهای تخصصی، مشخص شده و نیروی انسانی بصورت مناسب توزیع شود.


*****


    دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه پیش از این گزارش، طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع)، گفت: ما باید بیشتر از سیره حضرت، توصیه های مدیریتی و مسایل مربوط به زندگی ایشان استفاده کنیم و برای دانشجویان بگوئیم، شاید لازم باشد که خیلی از فضاهای عمومی کشور، مزین به گفته های ائمه ما و خصوصا فرمایشات حضرت علی (ع) شود و من شخصا سعی می کنم که زیاد استفاده کنم و لذت می بریم که چطور سخنان ایشان در آن زمان، هنوز هم در این زمان بسیار کاربرد دارد و ان شاالله که ما بتوانیم از رهروان ایشان باشیم و به توصیه های حضرت عمل کنیم.


     وی سپس با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به سویه جدید کووید 19 در کشور و جان باختگان از این بیماری، و با بیان مصوبات آخرین نشست ستاد کرونا دانشگاه، از بازگشت همکاران بهبود یافته از بیماری، به محل کار، براساس پروتکل تهیه شده، گفت.


    رئیس دانشگاه همچنین، با اشاره به برپایی غرفه دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در نظام سلامت، از زحمات روابط عمومی دانشگاه و معاونت پژوهشی برای برپایی این غرفه که برغم فرصت کم برای اجرای آن، یکی از پرمحتواترین غرفه های نمایشگاه بود، تشکر کرد.


    دکتر خانکه به بازدید وزیر بهداشت و معاونان ایشان از غرفه دانشگاه در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: تاکید وزیر بهداشت بر همکاری دانشگاه با جمعیت هلال احمر در ساخت ویلچر استاندارد در داخل کشور بود که با توجه به ملاقات اخیر با مسئولان جمعیت هلال احمر و تمایل ایشان به همکاری با دانشگاه، می توانیم ضمن استفاده از امکانات پژوهشی هلال احمر برای پروژه های مشترک، از 146 مرکز جمعیت در داخل و خارج از کشور، بویژه مرکز توانبخشی شهر نجف به عنوان فیلدهای آموزشی استفاده کنیم.


    وی ادامه داد: وزیر بهداشت برای بازدید از دانشگاه قول دادند و معاون پژوهشی وزارت بهداشت نیز برای بازدید از رصدخانه و مرکز ژنومیک دانشگاه علاقه نشان داده اند که باید برای آشنایی هرچه بیشتر آنان با ظرفیت های دانشگاه و رصدخانه تلاش کنیم.


    *****


   در ادامه این نشست، تبادل نظر اعضای هیات رئیسه برای تعیین میزان عیدی دستیاران و نیروهای PHd ، منجر به این تصمیم شد که میزان عیدی امسال دستیاران مشابه کارکنان دولت باشد و عیدی نیروهای PHd با افزایشی نسبت به سال گذشته، مبلغ ده میلیون ریال پرداخت شود.


*****


    رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به درگذشت حاج آقا زمردیان از خیران حامی مرکز روانپزشکی رازی، از امور خیر ایشان جهت حمایت از بیماران این مرکز یاد کرد و با جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه، به پاس خدمات حاج آقا زمردیان و برای شادی روح ایشان فاتحه ای قرائت کردند.


    دکتر خانکه سپس با ارائه توضیحی در مورد جایگاه هیات امناء دانشگاه و مصوبات نشست اخیر آن، از معاونان دانشگاه خواست تا یکی دو ماه قبل از هر نشست هیات امناء، مستندات قانونی پیشنهادها و درخواست ها به هیات امناء، جمع آوری و جهت بررسی نهایی به دفتر ریاست دانشگاه ارائه شود.


    وی در همین ارتباط افزود: دستورالعمل اجرای فرایند " ارائه پیشنهادها به هیات امناء " در دست تهیه است و پس از نهایی شدن آن، به معاونان ابلاغ می شود.


*****


   در ادامه، دکتر خانجانی معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه، گزارشی از وضعیت موجود خوابگاه های دانشجویان و اجرای مصوبات ستاد کرونای دانشگاه در خوابگاه ها ارائه داد.


    ضمن آنکه رئیس دانشگاه نیز از معاون دانشجویی خواست تا با همکاری معاونت توسعه مدیریت، پیگیر امور مربوط به خوابگاه دانشجویان متاهل و تکمیل آن باشند.


*****


   در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه در سخنانی با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن 13 رجب و سالروز ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع)، به حدیثی از ایشان که 70 خصلت را نام می برند، اشاره کرد.


    وی گفت که همواره روی عدالت حضرت علی (ع) زیاد توجه شده، اما باید به " حکمت " ایشان به عنوان بخشی از سیره امیرالمومنین توجه کرد. حکمت همان اهم و مهم هاست. گاهی افراد روی مهم ها تاکید می کنند و فکر می کنند که امیرالمومنین الان که آمدند، باید پرچمدار جنگ با سپاه مخالف باشد و چرا اینکار را انجام نمی دهد و جبهه خوارج بپا می شود، چرا که تشخیص نمی دهند رهبر امت اسلامی همه جا نباید عدالت را برقرار بکند و همه جا نباید پرچمدار جنگ باشد، بلکه برخی از مواقع، اقتضا می کند که مصلحت اندیشی های به حق داشته باشند که از موارد مهم و کلیدی است.


    حجت الاسلام والمسلمین افشاری افزود: این بخش، یکی از موارد مهم در سیره امیرالمومنین است که بسیار راهگشا در تبیین و بصیرت بخشی به جامعه است. جامعه ما همانطور که در زمان امیرالمومنین (ع) که بصورت همه جانبه، تحت فشار است، و امیرالمومنین قبل از اینکه اقدام به جنگ بکنند، در خطبه هایی اعلام می کنند که برای من صحبت کردن با افرادی که در جبهه مقابل می خواهند بجنگند، مهم تر است و نمی خواهم با آنان بجنگم. هر فرصتی را برای تبیین و بصیرت بخشی پیدا می کنند.


    وی تصریح کرد: این نگاهی که عادت به حرف زدن و تبیین نداریم، جزو نقطه ضعف های ماست. و اگر زیرمجموعه ای به عملکرد مسئول خود انتقادی دارند، باید با آنان صحبت شود، درصورتی که عادت به تبیین نداریم و دیده می شود که در خانواده، در محل کار و در سطح اجتماع ، ورود به صحبت با افرادی که انتقادی دارند، نمی کنیم.


    حاج آقا افشاری افزود: درست است که در جامعه امروز ما، افرادی پیدا شدند و با لباس انقلابی گری، از پشت به مردم خنجر زدند و اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی را خدشه دار کردند، اما آنچه که بسیار مهم است، اصل ارزش های انقلابی ما است که وظیفه همگانی برای تبیین آن داریم.


    وی همچنین به نقل از نهج البلاغه، رعایت چهار رکن را در تبیین مسایل مورد توجه قرار داد و گفت: 1-  تلاش برای انجام امر به معروف است، 2- نهی از منکر شود، 3- حضرت بر صدق تاکید دارند و صداقت در گفتار را مهم می دانند، 4- بندرت، نیاز به غضب هم هست و در برخی مواقع، تندی لازم است و حضرت به این موارد هم اشاره کرده اند که برای چه مخاطبانی و در چه مواقعی، لازم است تندی اتفاق بیافتد.


    وی در پایان سخنانش، ابراز امیدواری کرد که خداوند توفیق بدهد تا هم سیره امیرالمومنین خصوصا حکمت های عملکرد ایشان را بهتر بشناسیم و به آن عمل کنیم و همچنین، توفیق بدهد تا ارزشهای انقلاب و نظام که 43 سال برای آن زحمت کشیده شده است و افرادی برای حفظ این ارزش ها کمک کردند، ما هم بتوانیم در این عرصه پرچمدار و خدمتگزار باشیم.







  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 21854
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: