• 1401/05/05 - 11:13
  • - تعداد بازدید: 272
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تشکیل هیات رئیسه دانشگاه و دریافت گزارش از آخرین اقدامات در معاونت ها و دو بیمارستان تحت پوشش

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (سه شنبه) با برگزاری نشست هفتگی، ضمن رسیدگی به دستور جلسه، در جریان آخرین اقدامات در معاونت های دانشگاه و دو بیمارستان روانپزشکی رازی و توانبخشی رفیده قرار گرفت.




















   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه در ابتدای این نشست، ضمن معرفی دکتر بابک فرزین نیا به عنوان مدیر جدید حوزه ریاست دانشگاه، گفت: ایشان دانش آموخته حوزه سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می باشد و تاکنون ضمن عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم، سابقه مسئولیت معاونت های مختلف این دانشگاه را در کارنامه اجرایی خود دارد.


    رئیس دانشگاه، ایشان را فردی متین، امین و فعال معرفی کرد و از قبول مسئولیت حوزه ریاست دانشگاه از سوی ایشان برغم پیشنهادهایی که از دانشگاه قم داشت، تشکر کرد.


    دکتر خانکه همچنین از اقای عزیزی به عنوان فردی صادق و سالم نام برد و نیاز ایشان به فراغت بیشتر برای اتمام تحصیلات در مقطع دکتری را دلیل درخواست ایشان برای جابجایی ذکر کرد و درعین حال، قبول مسئولیت مدیریت تحول اداری را ناشی از روحیه همکاری و دلسوزی ایشان دانست.


    رئیس دانشگاه همچنین در بخش دیگری از سخنانش، حضور روسای دو بیمارستان روانپزشکی رازی و توانبخشی رفیده در این نشست را به جهت جایگاه منحصربفرد این دو بیمارستان، اقدامات جدید و برنامه های در دست اجرای این مراکز درمانی ذکر کرد.


   وی به زحمات زیادی که دکتر امید رضائی رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی برای تحویل ساختمان تازه تاسیس ایثار در مرکز رازی متحمل شدند، اشاره کرد و پیگیری دلسوزانه ایشان را نتیجه بخش دانست.


   سپس، با قرائت دستورجلسه توسط دکتر فرزین نیا، اعضا وارد دستور جلسه شدند.


   در ادامه، دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت به مشکلات بودجه ای و دستورالعمل اعلام شده برای پرداخت اضافه کار اشاره کرد و از معاونین دانشگاه خواست تا ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری، میزان اضافه کار همکاران زیر مجموعه خود را براساس توافقنامه منعقده با معاونت توسعه، تعیین و اعلام نمایند.


   دکتر خانکه نیز در این مورد گفت: تاکنون دانشگاه ما در زمینه پرداختی های پرسنلی از همه دانشگاه ها جلوتر بوده است، اما ماه گذشته به دلیل مشکلاتی که در اختصاص بودجه و منابع مالی دانشگاه داشتیم و تعیین اضافه کاری های خارج از دستورالعمل های مربوطه، بلحاظ تامین منابع جهت پرداخت حقوق و اضافه کارهمکاران ، تحت فشار بودیم.


   موضوع " تصویب دستورالعمل نقل و انتقال پرسنل " از دیگر موارد دستورجلسه بود که مقرر شد کمیته نقل و انتقالات برای رسیدگی به درخواست ها تشکیل شود، ضمن آنکه بر ممنوعیت انتقال پرسنل از مراکز به ستاد دانشگاه به دلیل انباشت نیرو در ستاد، تاکید شد.


   " راه اندازی پژوهشکده سلامت اجتماعی "، موضوع دیگر دستورجلسه بود که دکتر مسعود فلاحی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در مورد اقدامات انجام شده در این ارتباط سخن گفت و برای برخی تصمیم گیری ها در این خصوص، نظر هیات رئیسه دانشگاه را جویا شد.


   دکتر خانکه در همین ارتباط، بر توسعه دانشگاه با راه اندازی دانشکده ها و پژوهشکده هایی که در برنامه است، تاکید کرد و یادآور شد که با راه اندازی هر یک از دانشکده ها و پژوهشکده ها، بودجه و اختیارات مربوطه نیز اعطا خواهد شد و با جذب نیروهای نخبه بصورت ضریب K ، کمبود نیرو در هر بخش جبران می شود.


   رئیس دانشگاه از معاون تحقیقات خواست تا طی هفته آینده، چارچوب و مقدمات راه اندازی دو پژوهشکده سلامت اجتماعی و سلامت روان آماده ، و برای شورای گسترش وزارت بهداشت ارسال شود.


   " وضعیت خوابگاه های دانشجویی "، دیگر موضوع دستورجلسه بود که دکتر سعید خانجانی معاون فرهنگی – دانشجویی با ارائه آخرین آمار مربوط به دانشجویان ساکن در خوابگاه ها و اقدامات انجام شده برای حفظ سلامتی دانشجویان و پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کووید، چالش های موجود را برای نظرخواهی از هیات رئیسه مطرح کرد.


   رئیس دانشگاه نیز در این خصوص بر حمایت معاونت های درمان، گروه های مشاوره و حوزه سلامت روان و معاونت توسعه در پشتیبانی و رفع نیازهای معاونت دانشجویی تاکید کرد.


   در ادامه، موضوع " وضعیت بیمارستان روانپزشکی رازی " مطرح شد که دکتر امید رضائی رئیس این بیمارستان، گزارش کوتاهی از تحویل ساختمان تازه تاسیس ایثار از نیکوکار سازنده این بخش ارائه داد و گفت که هم اکنون در جریان تجهیز و آخرین اقدامات برای راه اندازی این بخش هستیم.


   وی همچنین در مورد راه اندازی پژوهشکده علوم رفتاری و سلامت روان نیز گفت: هر آنچه که برای راه اندازی این پژوهشکده نیاز است، بالقوه در مرکز روانپزشکی رازی وجود دارد و امور اجرایی آن، در حال پیگیری است.


   موضوع " وضعیت بیمارستان توانبخشی رفیده " نیز از دیگر موضوعات دستورجلسه بود که دکتر صیاد نصیری رئیس این بیمارستان، آخرین آمار بیماران این بیمارستان، میزان درآمد، اعتبارات جاری و هزینه های بیمارستان و مقایسه آنها با سال های گذشته، و میزان تسویه حساب با موسسات بیمه سلامت و تامین اجتماعی را گزارش داد.


   رئیس بیمارستان رفیده، راه اندازی واحد دندانپزشکی بیمارستان، خریداری نرم افزار با قابلیت های لازم برای اعتباربخشی بیمارستان، اجرای فاز اول ساخت اتاق جدید سرور بیمارستان، اجرای برنامه منظم برای پیشگیری از شیوع سویه جدید کووید و رعایت پروتکل های بهداشتی و مقدمات  نصب دستگاه PCR   برای انجام آزمایش کرونا ، را از جمله اقدامات جدید این بیمارستان برشمرد.


   وی همچنین، ضمن اعلام برخی از چالش های موجود، پیشنهادهایی برای فعالیت بیشتر و ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان ارائه داد.


   در همین ارتباط، دکتر خانکه رئیس دانشگاه، با توجه به روند افزایشی شیوع سویه جدید کووید در کشور، تسریع در راه اندازی واحد PCR  و خدمات دهی به پرسنل، دانشجویان و عموم مردم را مورد تاکید قرار داد و حمایت هیات رئیسه از اجرای پیشنهادهای ارائه شده را نیز اعلام کرد.


   " راه اندازی دانشکده سلامت اجتماعی " دیگر موضوع دستورجلسه بود، که دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه، فعالیت های انجام شده در این ارتباط را توضیح داد و پیش بینی کرد که تا اول مهرماه، این برنامه اجرا شود.


   رئیس دانشگاه در این ارتباط نیز بر تسریع در راه اندازی دانشکده سلامت اجتماعی و پیگیری مقدمات اجرای برنامه راه اندازی دانشکده علوم توانبخشی تاکید کرد و گفت: امور مربوط به این برنامه ها، در اولویت قرار بگیرد تا ان شاالله به خواست خدا، بتوانیم برنامه افتتاح پژوهشکده و دانشکده سلامت اجتماعی را با حضور وزیر بهداشت در مهرماه ، اجرا کنیم.


   " برنامه جدید استراتژیک دانشگاه "  نیز آخرین دستورجلسه نشست هیات رئیسه بود که دکتر هما رضائی و دکتر نقی خانی در باره چگونگی بازنگری برنامه قبلی با توجه به نظرات و پیشنهادهای معاونت ها توضیح دادند، و اعلام کردند که برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه پس از بررسی های متعدد، نهایی شده است.


   در ادامه، با توجه به نظر برخی از معاونان، مقرر شد که این برنامه ها برای تائید، به معاونت ها ارسال شود تا در طول هفته آینده، آخرین نظرات تکمیلی نیز کسب شده و برنامه ها نهایی شوند.


   در پایان این نشست، رئیس دانشگاه با اعطای لوح و هدیه از خدمات آقای عزیزی مدیر سابق حوزه ریاست تقدیر کرد و با اعطای ابلاغیه دکتر بابک فرزین نیا مدیر جدید حوزه ریاست دانشگاه، برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.


 







 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23307
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: