• 1399/12/25 - 11:28
  • - تعداد بازدید: 409
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
زیر نظر مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه؛

تشکیل دبیرخانه « ترجمان دانش »، به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسید و آئین نامه آن ابلاغ شد

دبیرخانه « ترجمان دانش »، زیر نظر مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه تشکیل، و آئین نامه آن پس از تصویب هیات رئیسه دانشگاه، از سوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه برای اجرا، ابلاغ شد.



    دکتر" حسین محققی کمال " مسئول دبیرخانه ترجمان دانش دانشگاه، در مورد هدف و چگونگی فعالیت این دبیرخانه به خبرنگار وبدای دانشگاه، گفت: دبیرخانه ترجمان دانش، با هدف تسهیل و تسریع فرایند انتقال دانش حاصل از نتایج طرح های پژوهشی در زمینه " توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی "، به مخاطبان و ذینفعان در جهت ارتقای سلامت و رفاه جامعه، تشکیل شده است.



   وی افزود: در واقع، با ترجمه و انتقال به موقع دانش به مخاطبان و ذینفعان، کاربرد تولید دانش، در جامعه عینیت پیدا می کند و ضمن کمک به برنامه ریزی و سیاست گذاری سلامت، می توان سلامت و رفاه افراد جامعه را نیز ارتقا داد.


   دکتر محققی کمال، تصریح کرد: براساس آئین نامه مصوب، این دبیرخانه دارای سه رکن اصلی " شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری، کمیته علمی ترجمان دانش و نمایندگان ترجمان دانش " می باشد، که اعضای شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری آن شامل اعضای حقوقی و حقیقی می شود.


   بگفته وی، اعضای حقوقی این شورا شامل " معاون تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورا، مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی بعنوان دبیر شورا، مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات، مدیر امور آموزش و تحصیلات تکمیلی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، و مسئول دبیرخانه " می شود.


   وی همچنین اعضای حقیقی را که از میان اعضای هیات علمی دانشگاه به پیشنهاد معاون تحقیقات و فناوری و با حکم رئیس دانشگاه، برای مدت دو سال، این مسئولیت را بعهده خواهند داشت، شامل " دکتر فرین سلیمانی، دکتر سمانه حسینی زاده، دکتر مختار عراض پور، دکتر یدالله ابوالفتحی ممتاز و دکتر کیان نوروزی تبریزی " ذکر کرد.


   مسئول دبیرخانه ترجمان دانش، " سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف دبیرخانه، تدوین برنامه ریزی ترجمان دانش با تاکید بر اولویت ها، انعکاس سیاست ها و برنامه ها به مراجع ذیربط و تعیین سیاست های تشویقی جهت ترویج فرایند و توسعه ترجمان دانش در میان اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه " را از وظایف اعضای شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری عنوان کرد.


   دکتر محققی کمال گفت که رکن دوم این دبیرخانه، " کمیته علمی " است که وظیفه " بررسی پیام های علمی تولید شده از نتایج طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی و نظارت بر عملکرد نمایندگان ترجمان دانش " را بعهده دارد و متشکل از 11 عضو هیات علمی از مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی مختلف می باشد که به پیشنهاد مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع عملی و با ابلاغ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، برای مدت دو سال در این زمینه فعالیت می کنند.


   وی افزود: رکن سوم دبیرخانه ترجمان دانش نیز، رابطان یا نمایندگان ترجمان دانش دانشگاه می باشند که وظیفه " آموزش و پیگیری فرایند ترجمان دانش در گروه آموزشی و مرکز تحقیقاتی خود و ارائه گزارش در زمینه فرایند ترجمان دانش و فعالیت های مربوط به کمیته علمی ترجمان دانش " را بعهده دارند.


   وی تصریح کرد: رابطان ترجمان دانش، شامل افرادی است که از سوی مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی معرفی شده تا به نمایندگی از دبیرخانه ترجمان دانش، جهت فعال سازی فرایند ترجمان دانش در گروه آموزشی یا مرکز تحقیقات خود فعالیت کنند. این نمایندگان براساس تعداد، به سه یا چهار گروه تقسیم شده که مسئولیت هر یک از این گروه ها بعهده یک نفر از اعضای کمیته علمی ترجمان دانش می باشد. ضمن آنکه نظارت و ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی در زمینه ترجمان دانش با کمک این نمایندگان انجام خواهد شد.


   مسئول دبیرخانه ترجمان دانش در مورد سیاست های حمایتی و تشویقی برای اعضای هیات علمی فعال در این دبیرخانه نیز گفت: " پیشنهاد در نظر گرفتن درصدی از حق تمام وقتی بعنوان مازاد و تصویب کمیته پرداخت حق تمام وقتی جغرافیایی دانشگاه، معرفی و تقدیر از طرح های برتر ترجمان دانش در دو بخش طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی در هفته پژوهش، معرفی و تقدیر از هیات علمی برگزیده در حوزه ترجمان دانش در هفته پژوهش و تخصیص اعتبار و حمایت مادی از اعضای هیات علمی و مدرسان جهت برگزاری کارگاه های توانمندسازی ترجمان دانش " ، سیاست های حمایتی از فعالان این عرصه می باشد که به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسیده است.


   دکتر محققی کمال در پایان این گفت وگو، ضمن دعوت از همه اعضای هیات علمی برای مشارکت در فعالیت دبیرخانه ترجمان دانش، افزود: این دبیرخانه آمادگی دارد تا در فعالیت های علمی و تخصصی و برگزاری کارگاه ها و سمینارهای گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی، کمک کند.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 18692
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: