• 1401/06/05 - 13:50
  • - تعداد بازدید: 222
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در اولین روز از هفته دولت برگزار شد؛

تجدید میثاق مسئولان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با شهدای دفاع مقدس

مسئولان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (چهارشنبه)، هفته دولت را با تجدید میثاق با دو تن از شهدای گمنام که مزار پاکشان در محوطه دانشگاه واقع شده، آغاز کردند.




















    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم در این مراسم، دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه در سخنان کوتاهی، ضمن عرض تسلیت ایام محرم، گفت: در هفته دولت هستیم و قاعدتا اگر کشوری، دولتی و ملتی هست، ما مدیون خون شهدا هستیم. و اگر برای میثاق با شهدا آمدیم، برای این منظور است که نشان بدهیم ، ما ملت امام حسینیم (ع) و به شهدا نشان بدهیم که ما هستیم و کمک می طلبیم و افتخار داریم که در حضورشان هستیم.


    وی افزود: در عمر پربرکت جمهوری اسلامی ایران، ما شاهد اتفاقات متعددی بودیم که یکی از آنها، هجوم رژیم بعث عراق به ایران بود که در روزهای اول ادعا می کرد 10 روزه ، ایران را تصرف می کند. اما 45 روز مردم خرمشهر با دست خالی از خرمشهر دفاع کردند، و خیانتی دولت وقت کرد، و سپاه و بسیج تشکیل نشده بود، اما مردم پای نظام ایستادگی کردند و به دستور امام خمینی (ره) از اقصی نقاط کشور با هر نژاد، رنگ و فرهنگی راه افتادند و از کیان کشور دفاع کردند. و نتیجه آن، این شد که ما الان آزادانه ایستادیم و سرمان را بالا گرفتیم و هر چند حداقل ها را نداشتیم، اما توانستیم از کشور دفاع کنیم و این را مرهون و مدیون شهدا می دانیم.


   دکتر خانکه تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب در دانشگاه، این است که میزبان دو تن از شهدا بودیم . ما اگر تعریف ساده ای از فرهنگ داشته باشیم ، می گوئیم فرهنگ، مجموعه ای از الگوهای رفتاری حاکم بر جامعه است. وجود شهدا در دانشگاه ما به دانشجویان و نسل بعد از ما کمک می کند که متوجه بشوند، چه ایثار و ازخودگذشتگی هایی شده که این امنیت و نظم در کشور تامین شده است.


   وی تاکید کرد که یکی از وظایف ما، نقل قول از دفاع مقدس است تا به نسل جوان ما منتقل شود و نسل جوان فکر نکند که کشور به این راحتی، به این استقلال و قدرت رسیده است.


    وی با اشاره به خاطره ای از دوران دفاع مقدس و آنچه که در زمان حضور در جبهه های جنگ تحمیلی، از ایثار و از خودگذشتگی خط شکن های آن دوران مشاهده کرده بود، گفت: عده ای جوان با غیرت از مناطق دور افتاده کشور آمده بودند تا از کشورشان دفاع کنند و نه اینکه برای حقوق و یا چیز دیگری وارد جبهه می شدند، بلکه با روحیه ای بالا و بدون کوچکترین ادعایی، وارد این عرصه شدند.


    دکتر خانکه گفت که شهدای دفاع مقدس، قابل ستایش و تقدیرند وهمه ما تا ابد، مدیون این افراد هستیم و باید ذکر خیرشان را داشته باشیم و مسیرشان را ادامه بدهیم.


    وی افزود: ما همه ایرانیان، در یک چیز مشترک هستیم، اینکه این کشور مال ماست و در مشکلات و شادی هایش باید باشیم، خالی کردن کشور، روش درستی نیست. می توانیم نقد و انتقاد کنیم و هر چیزی باید جای خودش باشد. همانطور که رئیس جمهوری فرمودند، نقد کنیم ، اما راهکار هم بدهیم و آستین بالا زده و یک بخشی از کار را بگیریم و اینکه گوشه ای بنشینیم و همه را نقد کنیم، کمکی نمی کند.


   وی اظهار داشت: کشور، مال همه ماست و باید در مقابل همه چیز آن، مسئول باشیم. احساس مالکیت داشته باشیم و افتخار هم بکنیم. ان شاالله که ما در این دانشگاه شاهد بالندگی و شایستگی در حوزه سلامت اجتماعی و توانبخشی خواهیم بود. همه اعضای هیات علمی، کارمندان و همه دانشجویان ما بسیجی و ایثارگرند و هر روز در مسیر بالندگی قدم برمی دارند.


   رئیس دانشگاه افزود: هر روز هم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر دانشگاه در عرصه های مختلف هستیم و ارائه خدمات توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی که وظیفه ماست، ان شاالله با لطف و با حمایت شهدا به بهترین شکل انجام خواهد شد.


    وی در پایان، برای شادی روح شهدا از صدر اسلام تا کنون، امام شهدا و همه دوستان و رفتگان جمع حاضر، صلوات فرستاد.


    در ادامه این مراسم، حجت الاسلام مهدیان زیارت شهدا را قرائت کرد و برای حاضران و غایبان دعای خیر کرد.


انتهای پیام/


 







 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23547
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: