• 1402/03/27 - 13:32
  • - تعداد بازدید: 152
  • - تعداد بازدیدکننده: 7
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در هیات رئیسه مطرح شد:

بیمارستان روانپزشکی رازی به حرکت رو به جلوی خود ادامه می دهد

دکتر سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جلسه هیات رئیسه گفت: بحث مدیریت یک بحث پیچیده و مهم است که مطمئن هستم با حضور دکتر رضائی و دکتر دارائی در مجموعه رازی، این مرکز می تواند با قدرت، به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد.










  به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه به نقل از روابط عمومی مرکز، در این جلسه که با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از مسئولان بیمارستان روانپزشکی رازی در محل بیمارستان روانپزشکی رازی برگزار شد، دکتر حسینی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مرکز، تصریح کرد بخش عمده و مهم مسائل درباره نیروی انسانی، بحث مدیریت است که باید فرد انتخاب شده برای یک واحد یا بخش، مقبولیت اعضای شاغل در آن واحد را داشته باشد، از این رو گاهی تغییر نگرش می تواند موثر باشد.


  در ادامه حسینی در اظهاراتی گفت، تامین شدن مطالبات منابع درآمدی از بیمه ها انشاا... در آینده نزدیک محقق می شود و دانشگاه می تواند با تزریق آن به مجموعه رازی کارکنان را بهره مند سازد.


  وی در بخش دیگری از سخنان خویش، تشکیل کارگروهی کارشناسی بین بیمارستان و دانشگاه را درباره برون سپاری برخی از بخش ها به بخش خصوصی و همچنین رایزنی با دکتر میرزایی مدیر گروه کاردرمانی دانشگاه، ریشه یابی مشکلات و مسائل کارکنان را لازم و ضروری دانستند تا تصمیمات لازم درباره این موارد انجام شود.


  دکتر حمید رضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن تشکر از مسئولان مرکز روانپزشکی رازی اظهار کرد: من به عنوان فردی که 27 سال سابقه در بیمارستان و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را دارم به این نتیجه رسیدم که باید تحولی بزرگ و کلانی در رازی صورت گیرد.


  خانکه افزود، باید بیمارستان به یک مجتمع بیمارستانی با 100 تخت جسمی تبدیل شود تا بتواند کلیه خدمات جسمی و روانی را به بیماران خود ارائه دهد، باید دانشکده سلامت روان را در بیمارستان فعال کنیم، یعنی سال آینده در دفترچه آزمون قید کنیم محل تحصیل در بیمارستان روانپزشکی رازی است. اگر این دو اتفاق بیفتد خیراتش تا آخر عمر با ما هست.


  دکتر امید رضائی رئیس مرکز روانپزشکی رازی در ابتدای این جلسه ضمن تشریح گزارشی درباره فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، درمانی و پشتیبانی مجموعه رازی گفت: خوشحالم که مجموعه روانپزشکی رازی میزبان هیئت رئیسه است و امیدوارم جلسه خوب و مفیدی داشته باشم و این مرکز از منافع آن بهره مند گردد.


  سپس رضائی در گزارشی از رویدادهای بیمارستان در خصوص فعالیت های آموزشی، پژوهشی، درمانی و پشتیبانی و برخی از مشکلات مجموعه جهت آگاهی برای حضار بیان کرد و از تلاش های مسئولان مرکز در جایگاه های مختلف تشکر و قدردانی نمود.


  دکتر رضائی از وضعیت آموزشی در ترم 1401 -1402 به جز دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: دانشجویان 12 دانشگاه از دانشگاه های متعدد کشور، برای سپری کردن دوره کارورزی در بیمارستان حضور دارند که بطور متوسط روزانه 110 دانشجو در بخشهای مختلف بیمارستان در حال فراگیری هستند. لذا تغییر و تحول در این مجموعه چشمگیر است.


  رضائی افزود: در مورد فعالیتهای پژوهش وضعیت خوبی داریم، تغییرات خوبی صورت گرفته است و امیدوارم با توجه به این تغییرات نتایج هم بهبود پیدا کند.


  رضائی ادامه داد: وضعیت درمانی با تلاش های شبانه روزی همگانی همکاران در گروه های روانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی و با نظارت شبانه روزی دکتر اخوان به صدق دل و با تمام قوا در تمام ساعات شبانه روز بخوبی انجام می شود.


  وی بیان کرد: لازم میدانم در ابتدا از دکتر دارائی به سبب مدیریت دقیق که با صداقت، درستی و بی آلایش مسائل مرتبط با پشتیبانی را پیگیری می کنند تشکر و قدردانی کنم. برخی مشکلات در این حوزه وجود دارد که دکتر دارائی آنان را مطرح می‌ کنند که امیدوارم با حضور شما بزرگواران و تصمیمات دقیق تان برطرف شود.


  در توضیحاتی دیگر رضائی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های خیران مجموعه گفت: فضای که هم اکنون در آن قرار داریم از آذر ماه سال 1401 توسط خیر نیکوکار خیریه بازسازی شده و تحویل گردیده است، همچنین بخش دیگری توسط همین خیر آماده و تحویل شده است اما بدلیل کمبود نیروی انسانی قادر به راه اندازی آن نیستیم امیدوارم با تدابیر که در این جلسه صورت می گیرد این مشکل هم برطرف شده تا ارائه خدمت سریعتر صورت گیرد.


  رضائی افزود: درباره بخش ایثار کارها در حال پیشرفت است و در حال حاضر پیگیر احصاء دوربین های مدار بسته و سیستم نظارتی و همچنین آسانسور هستیم که در چند روز آینده هماهنگی ها با ستاد دانشگاه صورت می‌گیرد.


  دکتر حسین اخوان زنجانی معاون درمان مرکز نیز در سخنانی از حضور مسئولان در مرکز ابراز خرسندی کرد و گفت: در حوزه درمان با سه مشکل عمده دست به گریبان هستیم: عدم همخوانی پرسنل و بیمار که سبب فشار بیش از حد به کارکنان مجموعه شده است. ارجاع بیماران قوه قضائیه به این مرکز که نیازمند رایزنی مسئولان دانشگاه با مسئولان قوه قضائیه در این خصوص هستیم. درمان در حوزه توانبخشی، که با توجه به بالا رفت سن بیماران مزمن در مرکز نیاز به تغییر نگرش در واحد کاردرمانی و فیزیوتراپی است و پیشنهاد می شود دانشجویان ورود کنند تا یک تحول علمی نیز ایجاد شود.


  در ادامه دکتر حسن دارائی مدیر مرکز با مطرح کردن مشکلاتی مانند کمبود نیروی پرستار و خدمات، اختصاص منابع درآمدی درخصوص تحقق منابع و... به اعضاء هیات رئیسه، به بحث و تبادل نظر پرداخت.


  در این جلسه دکتر فریدون لایقی معاون درمان و توانبخشی، دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری، دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی، دکتر بابک فرزین نیا معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر اکبر میرجانی اقدم مشاور رئیس و رئیس حوزه ریاست دانشگاه، دکتر جواد شجاع فر مشاور رئیس و مدیر حراست دانشگاه، دکتر مسعود فلاحی خشکناب رئیس دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه، ابوالفضل بختیاری خواه رئیس حراست بیمارستان روانپزشکی رازی، مهندس محمدرضا جعفری کارشناس مسئول واحد فناوری اطلاعات بیمارستان رازی و عباس زند سرپرست روابط عمومی بیمارستان رازی حضور داشتند.


انتهای پیام/


 تهیه و تنظیم خبر: زند، شاهی


 







  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 26533
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: