• 1401/09/07 - 10:11
  • - تعداد بازدید: 223
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت برگزار می کند

برگزاری اولین جلسه سرپرستان و دبیران کمیته تحقیقات دانشجویی مناطق آمایشی 10 با فوکال پوینت منطقه

اولین جلسه فوکال پوینت مناطق آمایشی 10 با حضور سرپرستان و دبیران دانشگاه های تهران و هم چنین با حضور اساتید گرانقدر جناب آقای دکتر نیما رضایی دبیر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی کشوری، جناب آقای دکتر سیدعلی حسینی ریاست محترم دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، جناب آقای دکتر محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون امور بین‌الملل دانشگاه، جناب آقای دکتر مسعود فلاحی خشکناب معاون محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه، جناب آقای دکتر کیانوش عبدی مدیر محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه و هم چنین سرکار خانم دکتر ناهید رحمانی سرپرست محترم کمیته تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار گردید


 





 




ابتدای جلسه با معرفی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی توسط جناب آقای دکتر فلاحی معاونت محترم تحقیقات دانشگاه شروع شد. دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از سه دانشکده علوم توانبخشی، دانشکده سلامت اجتماعی، دانشکده علوم رفتاری و سلامت روانت شکیل شده است. بطور کلی 23 رشته در سه دانشکده دایر است. در این دانشگاه 8 مرکز تحقیقاتی (مرکز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی، مرکز تحقیقات سالمندی، مرکز تحقیقات سایکو، مرکز تحقیقات سوءمصرف و وابستگی به مواد، مرکز تحقیقات ژنتیک، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا و مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال) به فعالیت مشغول هستند. در ادامه جلسه آقای دکتر نیما رضایی به اهمیت پژوهش در جامعه امروز پرداخت. وی همچنین بیان کرد که امروزه می توانیم با استفاده از ظرفیت های دانشگاه در جهت حل سایر مسائل اجتماعی و سیاستگزاری ها استفاده کرد.  دکتر رضایی افزود با حمایت از کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی در کشور و  تربیت نیروی انسانی توانمند می توانیم جهش فوق العاده ای از لحاظ علمی در جهان  داشته باشیم. همچنین ایشان مطرح نمودند که باید شور و نشاط در دانشگاه ها ایجاد و حفظ شود و ایجاد شور نشاط باعث می شود دانشجویان انگیزه بیشتری برای انجام کارهای پژوهشی داشته باشند. در پایان نیز از زحمات سرپرست محترم کمیته تحقیقات دانشجویی خانم دکتر ناهید رحمانی قدردانی نمودند.



 


در ادامه سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز   گزارشی در مورد کارگاه های برگزار شده و اهداف فوکال پوینت و هم چنین برنامه های پیش روی کمیته تحقیقات دانشگاه گزارشی ارائه دادند. سرکار خانم دکتر رحمانی نیز با تاکید بر اینکه با توجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه، در جهت برگزاری کارگاه ها و کنگره های دانشجویی می توان از ظرفیت های سایر دانشگاه های تهران برای بالا بردن کیفیت اینگونه فعالیت ها استفاده نمود.


جناب آقای دکتر محسنی بندپی  نیز به بیان اهمیت پژوهش های کاربردی در تحقیقات علمی کشور پرداختند. دکتر بندپی بیان نمودند نقش توانبخشی در تحقیقات بیش از گذشته احساس می شود. تحقیقات در این حوزه باید سمت و سویی کاربردی داشته باشند تا بتواند نیازهای جامعه را برطرف و منجر به  هدف بهبود عملکرد و توانایی فرد، بهبود کیفیت زندگی افراد و استقلال آنها گردد .


در ادامه جلسه، ریاست محترم دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از حضور اساتید گرامی جناب آقای دکتر نیما رضایی و دکتر محسنی بندپی که از مفاخر علمی کشور هستند و باعث غنی تر شدن جلسه گردیده است قدردانی کردند. دکتر حسینی به نقش سازنده تحقیقات کاربردی و حمایت از اهداف کمیته تحقیقات و فناوری دانشگاه پرداختند. درپایان دکتر حسینی نیز از معاون و مدیریت تحقیقات و فناوری دانشگاه و سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشگاه سرکار خانم دکتر ناهید رحمانی بواسطه  فعالیت هایشان تقدیر و تشکر کردند  .


سپس تمام سرپرستان و دبیران دانشگاه های تهران به معرفی خود و بیان چالش های موجود در کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی پرداختند و سوالات خود را مطرح نمودند که تمام سوالات به خوبی توسط جناب آقای دکتر رضایی پاسخ داده شد. همچنین در پایان جلسه رای گیری برای برگزاری اولین کنگره دانشجویی مناطق آمایشی 10 با محوریت کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماغی و با همکاری دیگر دانشگاه های منطقه 10 انجام گردید و مقرر شد که این کنگره مورخ اردیبهشت ماه 1402 برگزار گردد.


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24654
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: