• 1400/12/29 - 09:30
  • - تعداد بازدید: 284
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

برگزاری آخرین نشست هیات رئیسه در سال 1400 / تقدیر از اعضای هیات رئیسه دانشگاه

آخرین نشست هیات رئیسه در سال 1400 ، صبح امروز (دوشنبه) با حضور رئیس دانشگاه، همه معاونان و اعضای هیات رئیسه برگزار شد و ضمن مروری برعملکرد شش ماهه دوم هیات رئیسه در خصوص مصوبات، از خدمات اعضای هیات رئیسه دانشگاه تقدیر شد.

 










   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه در ابتدای این نشست طی سخنانی، با عرض تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان که با آغاز سال نو همزمان شده است و سبب برکت در سال جدید خواهد شد، از خدمات همکاران در یک سال گذشته تشکر کرد و گفت: سالی که گذشت برای مردم کشور ما و دنیا، سال خوبی نبود، زندگی اقشار مختلف تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و دو سالی در شرایط نرمال نبودیم و مردم شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تحمل کردند، امید است که سال آینده شرایط بهتر بشود.



   وی افزود: همکاران در حوزه های مختلف زحمت کشیدند، دکتر شاکری و دکتر خانجانی در حوزه دانشجویی، فعال کردن خوابگاه ها، مدیریت آنها و پاسخگویی به توقعات دانشجویان، در حوزه آموزشی، دکتر خدایی و دکتر خرم خورشید فعالیت زیادی کردند، فارغ التحصیلی دانشجویان، تغییر رویه در مدیریت آموزش و گروه های آموزشی، مسایل متعدد و افت و خیزهای بسیاری که از بابت آموزش مجازی و مسایل و مشکلات آن داشتیم، و نهایتا قرار شد که کلاس ها حضوری برگزار شود و ان شاالله بعد از تعطیلات نوروز، کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.


   دکتر خانکه اظهارداشت: افت و خیزهایی هم از بابت حقوق اعضای هیات علمی داشتیم که باعث دلسردی مختصر همکاران شد که در این ماه اصلاح آن انجام شد، ولی به هرحال تنش هایی به بدنه دانشگاه ما و دیگر دانشگاه ها وارد شد که امیدواریم سال جدید، سال همراه با آرامش و همکاری همه با هم برای ایجاد توسعه در کشور باشد.


   وی افزود: در حوزه درمان، مراکز درمانی وابسته، خوب کار کردند، بیمارستان توانبخشی رفیده هرچند که تحت تاثیر کرونا مشکلاتی داشت، اما به هر حال درکل فعالیت خوبی داشت. این بیمارستان، مرکز استاندارد و خاصی است که باعث مباهات ما است و جلسات متعددی با بیمه سلامت برای حمایت از خدمات توانبخشی داشتیم.


   رئیس دانشگاه به بازدید هفته گذشته وزیر بهداشت از مرکز روانپزشکی رازی اشاره کرد و گفت: براساس قولی که از ایشان گرفته بودم، بازدید سرزده ای از مرکز روانپزشکی رازی داشتند و ایشان نیز همان انتقادی که ما خودمان به بیمارستان داریم مبنی بر اینکه باید تنوع خدمات در این مرکز ارائه بشود، داشتند.


   دکتر خانکه افزود: وزیر بهداشت در بازدید از بخش های مختلف مرکز روانپزشکی رازی، قول دادند که اورژانس زنان تاسیس شود، و برای راه اندازی بخش ایثار حمایت کنند.


   وی به وضعیت بیماران این مرکز پیش از تحویل به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اشاره کرد و افزود: وضعیت آنان طی سالها بتدریج تغییر کرد، امکانات بستری تغییر و توسعه یافت و همچنین، خدمات توانبخشی براساس نیاز بیماران راه اندازی و گسترش پیدا کرد. اما هم اکنون نیاز به تحول در نوع و چگونگی ارائه خدمات دارد و انتظار است که معاونان از مرکز رازی بازدید کنند و برای تحول در خدمات آن، نظر بدهند.


   وی با یادآوری این نکته که مرکز روانپزشکی رازی (امین آباد)، بعد از بیمارستان سینا، قدیمی ترین مرکز درمانی است و دارای تاریخچه و فرهنگ است، از معاونان خواست: در سال آینده که سال تحول است، بویژه مرکز رازی را مورد توجه قرار بدهند.


   دکتر خانکه همچنین ابراز امیدواری کرد: در سال آینده، که سال تحول است، بیمارستان اخوان و کلینیک یافت آباد زودتر فعال شوند و در کنار بیمارستان توانبخشی رفیده، مراکز دیگر را هم داشته باشیم، برای حمایت بیمه ای خدمات توانبخشی نیز دکتر ناصحی (بیمه سلامت ایرانیان) کمک کردند. و دکتر مطلق رئیس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی نیز به بیمارستان رفیده دعوت شدند و قرار شد تا یک جلسه از شورای عالی سلامت با حضور رئیس جمهوری، فقط به حوزه توانبخشی اختصاص یابد و ان شاالله سند توانبخشی را در این جلسه رونمایی کنیم.


   وی در ادامه گفت: در حوزه آموزش، دکتر خدایی زحمات زیادی متحمل شدند، دکتر خرم خورشید نیز با قبول مسئولیت، بخش های نظارت بر عملکردها را فعال کردند و برای جذب هیات علمی برنامه ریزی می کنند که ان شاالله نیروهای جوان و خوب را جذب هیات علمی کنیم.


   دکتر خانکه افزود: در حوزه تحقیقات نیز دکتر فلاحی بعد از دکتر خرم، قبول مسئولیت کردند، خوشبختانه بحث پژوهشکده ها، گروه ها و مراکز تحقیقاتی فعال می شوند، ان شاالله در سال آینده شاهد راه اندازی مرکز رشد فناوری دانشگاه نیز باشیم.


   وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت که حدود یک ماه و نیم مکاتبه شده بود، مبنی بر اینکه معاونت ها برنامه تحول را بنویسند، گفت: هنوز برنامه تحول را دریافت نکردیم و لازم است که برنامه تحول هر معاونت ارائه بشود تا با هماهنگی و نظر معاونان محترم، برنامه بررسی و نهایی گردد.


    رئیس دانشگاه در پایان سخنانش مجددا اعیاد شعبانیه و عید نوروز را به همه همکاران تبریک گفت و سالی پر از توفیق و عزت برای همه مردم دنیا و خصوصا برای مردم کشورمان آرزو کرد.


*****


   در ادامه، آقای عزیزی مدیر حوزه ریاست دانشگاه، دستور جلسه را قرائت کرد و در پی آن، گزارش شش ماهه دوم هیات رئیسه را ارائه داد.


   وی با مروری بر مصوبات هیات رئیسه طی شش ماهه گذشته، تاکید کرد که 99 درصد مصوبات اجرا شده است و مابقی نیز با کسب نظر از هیات امنا، انجام نشد.


   وی همچنین، به مهمترین مصوبات اجرا شده طی این مدت اشاره کرد.


*****


   سپس، پیشنهاد یک موسسه خیریه با 80 کودک معلول جسمی و ذهنی برای همکاری متقابل توسط دکتر خرم خورشید مطرح شد که با توجه به نظرهای مختلف اعضای هیات رئیسه در این خصوص، و نظر رئیس دانشگاه مبنی بر اینکه در حد امکان و براساس مسئولیت اجتماعی دانشگاه، می توانیم به این موسسه و کودکان تحت پوشش آن کمک کنیم، بررسی بیشتر برای چگونگی این همکاری به جلسه دیگری با حضور معاونان درمان و آموزش و چند تن از اعضای هیات رئیسه موکول شد.


*****


   در ادامه، دکتر ابراهیمی رئیس اداره بازرسی دانشگاه، گزارشی از برنامه ها و اهداف این اداره را ارائه داد.


   وی ضمن بیان رویکردهای اداره بازرسی همچون " اقدامات پیشگیرانه از آسیب و اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری "، روش کار در این اداره را توضیح داد.


   در ارتباط با اداره بازرسی، دکتر فرخی معاون توسعه مدیریت از دکتر ابراهیمی خواست تا در بحث ارزیابی عملکردها، که یکی از وظایف اداره بازرسی است، کمک کنند.


*****


   دکتر حسن شاکری نیز در این نشست، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و آغاز سال نو، از حمایت های دکتر خانکه رئیس دانشگاه از برنامه های معاونت دانشجویی تشکر کرد.


   وی همچنین در مورد بازگشایی دانشگاه و برگزاری کلاس های حضوری، بر استفاده حداکثری از امکانات آموزش مجازی برای دروس نظری تاکید کرد.


*****


   دکتر مسعود فلاحی معاون تحقیقات دانشگاه نیز با عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی و موفقیت برای همکاران در سال جدید، گزارش مختصری از عملکرد واحد مشارکت های اجتماعی در سال 1400 ارائه داد و پیشنهادهای مورد نظر خود برای رفع برخی از مشکلات را بیان داشت.


*****


   در ادامه این جلسه، هریک از اعضای هیات رئیسه ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز سال نو، نکاتی را در ارتباط با مسایل حوزه فعالیت خود بیان داشتند.


*****


   حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه در سخنانی ضمن عرض تبریک ایام شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر و روز جوانان، و دعای خیر برای همه اعضا و مجموعه دانشگاه، به موضوع " پیچ تاریخی " که موضوع روز در سطح بین الملل و مورد اشاره مقام معظم رهبری است، پرداخت.


    وی گفت که مهمترین برهه تاریخی که همه انبیاء و اولیاء آرزو می کردند که در این زمان حضور داشته و برای ظهور امام زمان (عج) کار می کردند، مقطع کنونی است.


    حاج آقا افشاری افزود: نمونه های عینی از پاکی و درستی مانند مدافعان حرم و مدافعان سلامت را در این دوره می بینیم و نمونه های پلیدی، مانند کشتار در یمن و گردن زدن 80 تن در عربستان را در این برهه خاص شاهد هستیم.


   وی همچنین به نقش ایران در زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) اشاره ، و ابراز امیدواری کرد که زمان ظهور را درک کنیم و خداوند توفیق خدمت را به همه بدهد تا در زمینه بصیرت بخشی به جامعه و زمینه سازی ظهور، تلاش کنیم.


  این نشست با یاد و خاطره همه رفتگان در سالی که گذشت، بویژه دو استاد بزرگ دکتر دادخواه و دکتر وامقی، و اعطای لوح تقدیر از سوی رئیس دانشگاه به اعضای هیات رئیسه و متقابلا، تقدیر هیات رئیسه از رئیس دانشگاه، پایان یافت.


 







  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 22102
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: