• 1400/01/14 - 08:31
  • - تعداد بازدید: 345
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

برنامه های کلان دانشگاه در سال جدید (3)/ کلنگ توسعه 13 هزارمترمربع فضای آموزشی و پژوهشی زده می شود

دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در ادامه سخنان خود مربوط به برنامه های سال جدید، گفت: مجوز ساخت 13 هزار مترمربع فضای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه گرفته شده و با تامین منابع مالی، کلنگ آن امسال زده می شود، ضمن آنکه بازسازی و تعمیر فضاهای آموزشی و پژوهشی موجود ادامه دارد.


   اولین مرکز جامع و کلینیک ویژه توانبخشی کشور (یافت آباد)، در اردیبهشت ماه افتتاح می شود


    دکتر خانکه با ابراز امیدواری از اینکه مرکز جامع و کلینیک ویژه توانبخشی " یافت آباد " برای اردیبهشت ماه افتتاح می شود، افزود: تمام کارهای این پروژه انجام شده و معاونت درمان وزارت بهداشت قول مساعد برای تجهیز و تامین نیروی انسانی این مرکز داده است و با تکمیل و تجهیز آن، اولین مرکز جامع توانبخشی و کلینیک ویژه توانبخشی کشور در منطقه یافت آباد راه اندازی خواهد شد.


   وی در مورد وضعیت عمرانی پروژه های بیمارستان های اخوان و ایثار نیز گفت: عملیات عمرانی بیمارستان اخوان تسریع شده است و با توجه به تامین منابع مالی آن، امسال حجم زیادی از کارهای ساخت و ساز آن انجام خواهد شد و بیمارستان ایثار که توسط خیرین در مرکز روانپزشکی رازی ساخته شده، منابع مالی برای تجهیز آن تامین شده و منتظریم خیر محترم برای تحویل نهایی حضور پیدا کند، و ادامه کار انجام شود.


   رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، وجود خیرین و مردم نیکوکار در کنار مسئولان دانشگاه را ارزشمند خواند و افزود: بخش مشارکت های اجتماعی دانشگاه برای جلب همکاری افراد نیکوکار، با قوت پیش می رود و با دریافت مجوز انجمن خیریه بیمارستان رفیده طی روزهای آتی، می توانیم از حمایت خیران در آن بخش هم بهره مند بشویم.


   دانشگاه، جذب هیات علمی را براساس نقشه های پنج ساله گروه ها و بشکل تعهد خدمت و یا با فراخوان انجام می دهد


   دکتر خانکه  در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص، گفت: سیاستگذاری دانشگاه بر این است که ان شاالله گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی براساس نقشه جذب هیات علمی که طبق برنامه پنج ساله گروه ها مشخص شده است، اعلام نیاز کنند و جذب دانشگاه براساس نیازی که متناسب با ماموریت دانشگاه و نقشه های پنج ساله گروه ها باشد، نسبت به جذب هیات علمی بشکل تعهد خدمت و در نهایت، به شکل فراخوان اقدام خواهد کرد.


   وی افزود: انتظار می رود که جذب هیات علمی تا حدودی متمرکز بشود و ممکن است که برای تقویت کارورزی ها و برای تقویت حوزه مراکز بالینی که نیاز به هیات علمی تازه نفس دارند، جذب هیات علمی بالینی را در اولویت قرار بدهیم.


سال 1400، سال همگرایی علوم و همکاری آموزشی و پژوهشی با سایر دانشگاه ها و مراکز علمی است


    وی گفت: برنامه دیگری که دانشگاه در سال 1400 دنبال خواهد کرد، حرکت به سمت همگرایی علوم و همکاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های وزارت علوم و در راس آن، بشکل آزمایشی، با دانشگاه تربیت مدرس است. بلکه برنامه تعریف رشته های تحصیلات تکمیلی بین رشته ای در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی با مشارکت دانشگاه های داخلی و خارجی را داریم، ضمن آنکه در زمینه حوزه روان نیز با مشارکت سایر دانشگاه ها به سمت دوره های تحصیلات تکمیلی و فلوشیپ حرکت خواهیم کرد.


   رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با ابراز تمایل برای همکاری با سازمان جهانی بهداشت، افزود: سازمان بهداشت جهانی در اواخر سال گذشته، ضمن برقراری ارتباط با دانشگاه، ابراز تمایل کرد که مرکز تحقیقات سلامت درحوادث و بلایا دانشگاه، همکار این سازمان بشود که در این مسیر هم  حرکت می کنیم، چرا که در نظر داریم سال 1400، سال تحول در آموزش و پژوهش باشد.


   دکتر خانکه در مورد تحول دربخش پژوهش نیز به واگذاری مسئولیت " شبکه تحقیقات سلامت اجتماعی کشور" از سوی معاونت محترم تحقیقات وزارت بهداشت، به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اشاره کرد، و گفت: تلاش می کنیم تا تمام دانشگاه ها و مراکز علمی زیر چتر هماهنگ کننده این دانشگاه قرار بگیرند و به عنوان یکی از ده شبکه تحقیقات ملی، مرجع، سیاستگذار و حامی در این حوزه باشیم.


   وی افزود: این همگرایی در حوزه های  دیگر هم، وجود داشته و در سالجاری تقویت خواهد شد، چنانچه مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه با تلاش زیاد توانست، ردیف اعتباری مستقل بگیرد و بنا داریم که تحقیقات متعددی در حوزه سالمندی انجام بدهیم کما اینکه کهورت سالمندی در حال اجراست.


   اولین مرکز ثبت اطلاعات حوادث و بلایای کشور در دانشگاه راه اندازی می شود


   رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به راه اندازی " اولین مرکز ثبت اطلاعات حوادث و بلایای کشور"  در دانشگاه، گفت: در نظر داریم تا با توجه به توانمندی دانشگاه، در ایجاد مرکز ملی ثبت اطلاعات سالمندی و مرکز ملی ثبت اطلاعات بیماری های روانی مشارکت کنیم.


   وی در پایان این گفت وگو، از همه مدیران دانشگاه در سنوات گذشته، از زمان تاسیس تا کنون تشکر کرد و افزود: مطمئنا کسی به تنهایی قادر به کسب مرجعیت علمی و تحقق اهداف در سه حوزه فعالیت دانشگاه نیست و لذا، از همه متخصصان دانشگاه، اعضای هیات علمی و اساتید، دانشجویان و کارکنان برای مشارکت و پیشبرد اهداف در سه حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان، دعوت به حمایت و همکاری می کنم.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 18810
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: