• 1400/01/04 - 16:16
  • - تعداد بازدید: 287
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

بازدید هیات رئیسه دانشگاه از بیمارستان توانبخشی رفیده / نشست هیات رئیسه با محوریت فعالیت رصدخانه اجتماعی کووید برگزار می شود

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز یکشنبه در اولین روز از سال نو، از بخش های بستری یک بزرگسالان و کودکان بیمارستان توانبخشی رفیده بازدید کرد.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، هیات رئیسه دانشگاه ضمن بازدید، از پرسنل و کادر درمانی که در ایام تعطیلات نوروز در بخش ها آماده به خدمت هستند، قدردانی کرده و آغاز سال نو و اعیاد شعبانیه را به آنان تبریک گفتند.


   اعضای هیات رئیسه دانشگاه همچنین، در خصوص ابلاغ جدید مقام محترم وزارت برای دکتر حمیدرضا خانکه به عنوان رئیس رصدخانه جنبه های اجتماعی کووید 19 ، و چگونگی قدم های اولیه در این زمینه به گفت وگو  نشستند.


   دکتر خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با اشاره به سه خواسته وزارت بهداشت که در ابلاغ 29 اسفندماه مقام وزارت مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: « بررسی تاثیرات اجتماعی مداخلاتی که در خصوص کنترل شیوع کووید در سطح ملی انجام می شود، بررسی واکنش های مردم در برابر اجرای برنامه واکسیناسیون بر علیه کووید و همچنین، تولید شواهد علمی برای ستاد کرونا جهت تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های لازم در کنترل شیوع کووید » ، موارد مورد نظر وزارت بهداشت در ابلاغ مربوطه است.


   رئیس رصدخانه اجتماعی کووید 19 افزود: در واقع ، مقام عالی وزارت با این ابلاغ ، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را مرجع حوزه سلامت اجتماعی در کشور معرفی کرده ، و این دستاورد بزرگی برای دانشگاه است.


   دکتر خانکه، لزوم برگزاری جلسه هفته آینده هیات رئیسه با حضور مدیران گروه های آموزشی و مراکز تحقیقات حوزه سلامت و رفاه اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در این فعالیت ملی، حتما از مشارکت متخصصان و صاحبنظران این حوزه در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دیگر، انجمن های علمی، بوردهای تخصصی حوزه سلامت اجتماعی استفاده خواهد شد.


   وی بنا به پیشنهاد معاونان دانشگاه، تهیه پروپوزالی جامع، کامل و همه جانبه نگر برای این موضوع را در دستورکار قرار داد و ابراز امیدواری کرد که این ماموریت نیز بخوبی توسط متخصصان و اعضای هیات علمی حوزه سلامت و رفاه اجتماعی به انجام برسد.


   دکتر خانکه همچنین، از روند اجرای پروژه ارزیابی و نظرسنجی واکسن در میان مردم، ابراز رضایت کرد و گفت که تا 12 فروردین ماه جاری، اولین گزارش از نتایج اجرای این پروژه برای مقام عالی وزارت ارسال خواهد شد.


   دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در سخنان کوتاهی، دو حیطه " توانبخشی و سلامت اجتماعی " را حوزه های مهم دانشگاه معرفی کرد و گفت: با توجه به توانمندی اساتید و امکانات تخصصی موجود در حوزه سلامت اجتماعی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، پیشنهاد واگذاری شبکه تحقیقات سلامت اجتماعی به این دانشگاه نیز ارائه شده است و مسئولیت رصدخانه اجتماعی کووید 19، فرصت خوبی را بوجود آورده که دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در میان دانشگاه های علوم پزشکی و حتی دانشگاه های وزارت علوم شناخته شود و ان شاالله طی یک سال آینده بتوانیم بخوبی عمل کنیم، چرا که این دستاورد، سبب ارتقای دانشگاه خواهد شد.


   در ادامه این نشست، محسن زاده مدیر بیمارستان توانبخشی رفیده، از حمایت رئیس دانشگاه و معاونان ایشان از بیمارستان توانبخشی رفیده طی سال گذشته تشکر کرد و پرداخت های بموقع و مقدمات اجرای بسته بیمه حمایتی را از آن جمله خواند.



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 18788
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: