• 1397/02/24 - 12:43
  • - تعداد بازدید: 3
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
هفته خوابگاه ها

بازدید ریاست و معاونان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه

رئیس دانشگاه بهزیستی و توانبخشی با همراهی دکتر حسن شاکری معاون فرهنگی دانشجویی و دیگر معاونان و مدیران دانشگاه دوشنبه شب (۲۳ اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته خوابگاه ها، از امکانات خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه دیدن کردند.

رئیس دانشگاه بهزیستی و توانبخشی با همراهی دکتر حسن شاکری معاون فرهنگی دانشجویی و دیگر معاونان و مدیران دانشگاه دوشنبه شب (۲۳ اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته خوابگاه ها، از امکانات خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه دیدن کردند.


به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بنقل از مفدا، دکتر "محمد کمالی" و  دکتر" حسن شاکری " در  خوابگاه دختران حضرت فاطمه (س) ، ضمن حضور در محل سکونت دانشجویان ، به مسائل مطرح شده صنفی _ رفاهی دانشجویان رسیدگی کردند.


دکتر کمالی در این بازدید گفت:  از اینکه توفیق داشتم از نزدیک بادانشجویان دیدار داشته و بازدیدی از امکانات اقامتی آنان داشته باشم ، بسیارخوشحالم ، خوشبختانه نسبت به امکانات موجود، همکاران رضایت درحد قابل قبول و از سوی دانشجویان نیز رضایت نسبی وجود دارد،


وی درادامه افزود؛ مشکل اصلی خوابگاه های ما در این است که خوابگاه های ما برای "خوابگاه دانشجویی " ساخته نشده اند و چون تغییرات دریک محیط صرفا مسکونی داده شده است ، فضا برای ظرفیت  وگنجایش دانشجویان محدود می باشد.


رئیس دانشگاه همچنین اظهارداشت: با توجه به حجم استفاده کنندگان از این اماکن ، سیستم های گرمایشی، سرمایشی، آب وبرق وگازو.. دچار مشکل می شود. لذا  اساسی ترین کار این است که دنبال یک محیط استاندارد باشیم که خوشبختانه معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت به  این  فکراست  و ما نیز مواردی که مورد نیاز است مانند  تعمیرات ساختمانی ، تکمیل تجهیزات فرهنگی، تغذیه ای ، ورزشی وتفریحی دانشجویان را توسعه بدهیم .


وی سپس به فعالیت هایی که در نظام بهداشت و درمان در حوزه دانشجویی مدنظر قرار می گیرد اشاره کرد و گفت: ابتدا  باید سعی کنیم خوابگاه های دانشجویی فضایی  با آرامش  برای رشد و تعالی دانشجویان باشد تا ازآسیب های اجتماعی، روحی و روانی پیشگیری شود  و در صورت لزوم  بتوانیم به سرعت شناسایی کرده و برای درمان و اجرای برنامه های پیشگیری و درمان مانند مشاوره ای ، درمان و توانبخشی اقدام کنیم .


وی با تاکید بر نقش دانشجویان در اداره خوابگاه ها ، افزود: ما به دانشجویان به گونه ای آموزش بدهیم تا بیشترین کمک را برای ایجاد یک محیط سالم چه به لحاظ بهداشت فیزیکی ومحیطی، نگرشی ودرمانی داشته و بتوانیم ازاین سرمایه اجتماعی بیشترین بهره را ببریم .


این گزارش همچنین حاکیست که همزمان  دیگر معاونان و مدیران از چهار خوابگاه دیگر دانشگاه  بازدید نمودند و  دانشجویان مسائل ومشکلات صنفی ورفاهی را اعم از ظرفیت خوابگاه ها، مشکلات سایت و اینترنت، نداشتن آسانسوردر برخی ازخوابگاه ها، مسائل مشاوره ای، مشکلات ایاب وذهاب،کمبود تسهیلات ورزشی، فضای محدود کتابخانه  و... را با مسئولان دانشگاه درمیان گذاشته و هیات رئیسه نیز قول مساعد جهت رفع مشکلات موجود را دادند.



گفتنی است ، دراین بازدیدها ، از دانشجویان ساکن در اتاق و سوئیت نمونه، با اهداء بسته فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 11826
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: