• 1401/11/18 - 11:49
  • - تعداد بازدید: 168
  • - تعداد بازدیدکننده: 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در جلسه هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مطرح شد:

بازخوانی گام اول و بازآفرینی گام دوم انقلاب اسلامی، حائز اهمیت است

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر استاد حوزه و دانشگاه، امروز (دوشنبه) در جلسه هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی، گفت: بازخوانی گام اول و بازآفرینی گام دوم انقلاب اسلامی، حائز اهمیت است و باید نخبگان موقعیت کلان کشور را تبیین کنند.


   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رنجبر  استاد حوزه و دانشگاه، ضمن تسلیت بمناسبت رحلت شهادت گونه حضرت زینب (س)، گفت: حضرت زینب جهاده شهید تبیین است و روایتگری حضرت زینب در تاریخ، اثرگذار شد و ما نیز باید در تبیین، از این بزرگوار الگو بگیریم .


   دکتر رنجبر در ادامه ضمن عرض تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و یوم ا... ۲۲ بهمن ماه که در پیش است، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مجلس خبرگان سال ۹۳ افزود: ضرورت نگاه کلان به مسائل جاری (داخلی، منطقه ای، جهانی) از نگاه رهبری حائز اهمیت است و ما باید به مسائل جهانی، مسائل منطقه ای و مسائل کشورمان نگاه کلان و جامع داشته باشیم و این نگاه کلان به ما معرفت و بصیرت عطا می کند .


    وی اظهار داشت: برخی نخبگان ما درگیر جزئی نگری به مسائل هستند، برخی مواقع فاقد نگاه کلان هستند و با نگاه کلان به موقعیت کشور می توانیم جایگاه کشورو ایستگاه خودمان را در وضع کنونی بازبینی کنیم و بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم و این نگاه به ما تعلیم‌ می کند که برای آینده چه کنیم و آینده پژوهی داشته باشیم.


   استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: ما نباید به دور از واقعیت های اجتماعی باشیم، به عنوان مثال، برای تحقیقات اجتماعی در تهران باید تجزیه منطقه ای داشته باشیم و اطلاعات جامع از کل تهران داشته باشیم و نمی شود تنها به شرق یا غرب تهران بسنده کرد.


   وی با ارائه تحلیل ژئوپلتیکی ایران که روی ژئواستراتژیک  و ژئوکالچر و ...‌ اثر دارد، گفت: با تحلیل جایگاه در  گام اول می توانیم ببینیم به کجا رسیدیم و در گام دوم باید کدام ایستگاه را درک کنیم.


   دکتر رنجبر با تاکید بر اینکه بررسی موقعیت جغرافیایی دنیا، بیانگر این است که ما بدانیم با چه پدیده جهانی مواجهیم، به بیان جایگاه کشور در منطقه پرداخت.


    وی تصریح کرد: باید در علوم اجتماعی، کودتاها را مطرح کنیم و بگوییم  که چگونه عبور کردیم، دشمنان فرهنگ اسلامی،  ظرفیت هویتی و ظرفیت تاریخی ما را نشانه گرفتند. در زمان شاه استادیوم و جاده و راه های متعدد ساخته شد، اما ظرفیت تاریخی و هویتی ما فراتر از استادیوم است و پاسخگوی این ظرفیت، انقلاب اسلامی است.


    وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی برای پیشرانی نظم جهانی، برنامه ریزی می کند. درگام اول و در بحث امنیت جانی، دشمنان به این نتیجه رسیده اند، امنیت جانی گزینه روی میز نیست. در شروع گام  دوم نیز روی امنیت اقتصادی کار کردند که خوشبختانه ما برای مباحث اقتصادی با تجربه خوانی گام اول مسیر خوبی در پیش داریم که پذیرفته شدن ایران به عنوان عضو اصلی در سازمان شانگهای و سایر پروژه های اقتصادی، گام موثری در این راستاست.


    دکتر رنجبر همچنین گفت: تثبیت امنیت فرهنگی گام بعدی است که آن را دنبال می کنیم، اما فراموش نکنیم که امنیت یک چتر گسترده است، و نقطه ای نیست .


    وی در ادامه سخنانش، بر لزوم بازخوانی و بازآفرینی دانشگاه نسبت به اهداف انقلابی و راهبردی اسلام تأکید کرد.


   گفتنی است، این نشست با پرسش و پاسخ اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با دکتر رنجبر به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 25409
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: