• 1401/07/06 - 09:44
  • - تعداد بازدید: 247
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست معاونین پژوهشی کلان مناطق گفت:

ایران در جایگاه پانزدهم تولید علم در جهان قرار دارد

دکتر پناهی در نشست معاونین پژوهشی کلان مناطق اظهار داشت : در حال حاضر ایران رتبه پانزدهم جهان را در تولید علم دارد و ارتقا آن جزو برنامه های دانشگاهیان به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی است.

 












 


یه گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی روز پنجشنبه در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک کشور در شهر ساری با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: هدفگذاری برای ارتقای جایگاه تولید فناوری می تواند ایران را در زمینه خودکفایی داروها و تجهیزات پزشکی یاری رساند.


وی یادآور شد: ایران در میان ۱۳۲ کشور رتبه ۶۰ را در زمینه تولید فناوری و نوآوری دارد که باید این رتبه ارتقا پیدا کند و کشورمان به جایگاه های خوبی در جهان دست یابد. ضروری است با اصلاح سیاست‌ها چشم‌انداز مترقی در عرصه تولید فناوری برای کشورمان ایجاد شود.


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نکات کلیدی حوزه تحقیقات و فناوری را برشمرد و تصریح کرد: تولید علم و دانش از جمله این نکات کلیدی به شمار می رود و آنچنان این بخش حائز اهمیت است که آبرو و حیثیت هر کشوری محسوب می شود همانطور که اخیرا رئیس جمهور هم بر ضرورت تولید علم تاکید کرده است.


وی ادامه داد : وزارت بهداشت همواره یکی از متولیان تولید علم به شمار می رود و باید این مسیر با شتاب بیشتری طی شود.


دکتر پناهی با تاکید بر این که نباید مصرف کننده علم دیگر کشورها باشیم ، گفت : در حال حاضر ایران رتبه پانزدهم جهان را در تولید علم دارد  و ارتقا آن جزو برنامه های دانشگاهیان به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی است .


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت عنوان کرد: نظارت بر پایان نامه‌های دانشجویان و اصلاح رویه موجود می تواند کمک کننده باشد و تلاش کنیم تا پایان نامه هایی را که منجر به تولید محصول می شود، افزایش دهیم .


وی تاکید کرد : در زمینه پایان نامه‌های دانشگاه ها باید این هدفگذاری وجود داشته باشد که کیفیت جای کمیت را بگیرد و روی تحقیقات کاربردی  کار کنند. ضمن اینکه وزارت بهداشت برای موضوع تحقیقات هیچ محدودیتی برای منابع مالی قائل نیست.


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23842
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: