• 1400/10/19 - 19:41
  • - تعداد بازدید: 126
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

اولین کنگره ملی « رصد اجتماعی پاندمی کووید 19»، آغاز به کار کرد

اولین کنگره ملی « رصد اجتماعی پاندمی کووید 19»، از امروز یکشنبه به مدت دو روز به همت رصدخانه اجتماعی کووید 19، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، وزارت بهداشت و شهرداری تهران و با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی (به صورت حضوری) و همچنین بصورت مجازی آغاز به کار کرد.



      به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در این کنگره ملی، دکتر علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، و جمعی از مسئولان، اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز حضور داشتند.



    دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رئیس رصدخانه اجتماعی کووید 19 ، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه با تشکر از حضور معاون تحقیقات وزارت بهداشت و دیگر مسئولان حاضر در این کنگره، به معرفی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، فعالیت آن و ادغام رشته های علوم پزشکی و علوم اجتماعی با 23 گروه و دپارتمان آموزشی و 8 مرکز تحقیقات پرداخت و گفت، این ماهیت فعالیت دانشگاه دلیلی بر انتخاب وزیر سابق بهداشت جهت عهده داری مسئولیت رصد اجتماعی کووید 19 بود.


    وی سپس از چگونگی تشکیل رصدخانه اجتماعی کووید 19 و فعالیت های آن گفت که از اواخر اسفندماه سال گذشته دایر شد و با تشکیل کارگروه ها و پایگاه ها در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، اقدام به انجام مطالعات در زمینه پیامدهای اجتماعی و روانی کووید در کشور کرده و نتایج دو مطالعه را برای سیاستگذاری و برنامه ریزی به وزارت بهداشت ارسال کرده است.


   دکتر خانکه با اشاره به چند عاملی بودن پدیده کووید و پیچیدگی آن، افزود: در دوران شیوع این بیماری، بنظر می آمد که همه افراد جامعه به یک نوع درگیر بیماری خواهند شد، اما تحقیقات نشان داده است که سطوح پائین جامعه، صدمات متفاوتی را نسبت به سطوح بالا داشتند، و همانطور که تعداد مبتلایان و تعداد مرگ و میر در سطوح پائین جامعه بیشتر بوده است.


   وی ادامه داد: برهمین اساس، در تمام دنیا علاوه بر توجه به ابعاد پزشکی کرونا، بررسی نابرابری های اجتماعی و تاثیرات اجتماعی و روانی کووید، بررسی ریشه مقاومت در مقابل تزریق واکسن، تاثیر حمایت های اجتماعی و اقتصادی بر مدیریت کووید  ضروری تشخیص داده شد.


   رئیس رصدخانه اجتماعی کووید 19 تصریح کرد: با توجه به اینکه شواهد علمی نشان می دهند که تاثیرات روانی و اجتماعی کووید برای سال ها در جوامع ماندگار بوده، لذا بررسی ابعاد سلامت اجتماعی در کشور به عنوان برنامه آینده رصدخانه و بعد از شیوع کرونا، لازم و ضروری خواهد بود.


   دکتر خانکه در پایان سخنانش، ابراز امیدواری کرد که ابعاد اجتماعی کووید در این کنگره ملی مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و نتایج آن به دولت جهت مدیریت پاندمی کووید کمک کند.


   در ادامه این مراسم، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سخنرانی پرداخت که متعاقبا اطلاع رسانی می شود.


   در حاشیه محل برگزاری این کنگره ملی، « شرکت سلامت الکترونیک برکت » نسبت به استقرار تیم آزمایشگاهی برای انجام تست کرونا از مراجعه کنندگان و متقاضیان اقدام کرده است.


   گفتنی است، اولین کنگره ملی « رصد اجتماعی کووید 19 »، دارای شش پنل علمی است که چهار پنل تحت عناوین « چالش های سیاست کنترل پاندمی کووید 19، پیامدهای پاندمی کووید 19 در جمعیت آسیب پذیر، نابرابری ها در پاندمی کووید 19 و چالش ها و موانع پذیرش واکسیناسیون » امروز (روز اول کنگره) و دو پنل تحت عناوین « چالش های سلامت روانی اجتماعی در پاندمی کووید 19 و چالش های سلامت اجتماعی در پاندمی کووید 19 » در روز دوم کنگره (فردا 20 دی ماه) توسط متخصصان و محققان از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود.


   این کنگره ملی به صورت حضوری در سالن اجتماعات احمدی روشن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و از طریق لینک   https://connect.uswr.ac.ir/csms   بصورت مجازی در حال برگزاری است.


انتهای پیام /


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 21492
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: