• 1401/07/24 - 09:36
  • - تعداد بازدید: 216
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

اولین همایش ملی دانشجویی "مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت"، با انتشار بیانیه به کار خود پایان داد

اولین همایش ملی دانشجویی "مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت"، بعد از ظهر روز چهارشنبه، با انتشار بیانیه به کار خود پایان داد.



   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، این بیانیه که توسط یکی از دانشجویان دکتری سلامت در حوادث و بلایا قرائت شد، برای ارتقاء و کاربردی سازی دانش تولیدی در حوزه آموزش، تحقیقات و مدیریت خدمات سلامت در حوادث و بلایا، به عنوان دستاوردهای این همایش ملی، پیشنهادهایی را مطرح کرد.


   پیشنهاد اول، " با توجه به حادثه خیز بودن کشور و نیاز مبرم جهت تقویت ساختار مدیریت کاهش خطر حوادث و بلایا در حوزه سلامت، در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اداره امور مرتبط تحت مدیریت فارغ التحصیلان این رشته ضروری بنظر می رسد ".


    دومین پیشنهاد، " تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم تغییر اقلیم بر سلامت در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است که به همین دلیل، نیاز است، همکاری های بین رشته ای در راستای مطالعه و پژوهش در این خصوص و ارائه راهکار افزایش یابد " .


    سوم ، " توسعه همکاری های ملی و بین المللی، برگزاری کنگره های بین المللی و رویدادهای مشترک با مراجع علمی مرتبط پیشنهاد می گردد ".


    همچنین " بمنظور تبادل تجربیات و آشنایی با دانش بین المللی، توجه ویژه به برگزاری دوره های آموزشی پودمانی بین المللی، داخلی و خارجی و پذیرش دانشجوی بین الملل ضروری است "، به عنوان پیشنهاد چهارم مطرح شد.


    پنجمین پیشنهاد، " بمنظور استفاده از ظرفیت نخبگان این حوزه در سیاستگذاری ها، لازم است مرکز ملی مدیریت خطر بلایا، زیرنظر مقام عالی ریاست جمهوری تاسیس گردد ".


    پیشنهاد ششم، " با توجه به آشنایی فارغ التحصیلان این رشته با ساختارها و شرایط میدانی در فوریت ها و بلایا، ترجیحا مسئولیت EOC  دانشگاه ها، مدیریت های اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، به فارغ التحصیلان این رشته سپرده شود ".


   هفتمین پیشنهاد، " در تربیت دانشجویان رشته های کارشناسی فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی، سلامت ترافیک، پدافند غیرعامل در سلامت، پرستاری نظامی، کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس، کارشناسی ارشد سلامت در حوادث و بلایا و دکتری تخصصی سلامت در حوادث و فوریت ها، از فارغ التحصیلان دکتری تخصصی سلامت در بلایا و فوریت ها، در تیم آموزشی استفاده شود ".


   هشتمین پیشنهاد، " کمیته کاهش خطر بلایا در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و پدافند غیرعامل دانشگاه ها جدی گرفته شود و از توان علمی و اجرایی فارغ التحصیلان سلامت در بلایا و فوریت ها استفاده شود ".


   همچنین، " دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته می توانند نقش موثری جهت راه اندازی و توسعه مراکز اختصاصی پژوهش در حوزه کاهش خطر بلایا در حوزه سلامت، ایفاء نمایند "، به عنوان نهمین پیشنهاد ذکر شد.


    دهمین پیشنهاد، " استفاده از ظرفیت رسانه ملی در تنویر افکار عمومی و هدایت بخشی صحیح و بدور از تعصبات و تعلقات گروهی، باید با تعامل سازنده سیاستگذاران وزارت بهداشت و رسانه ملی جامعیت بیشتری یابد ".


    یازدهمین پیشنهاد، " آگاهی بخشی عمومی در باره نقش مدیریت خطر بلایا در جامعه و ارتباط آن با مردم از طریق رسانه های شنیداری و دیداری، با مشارکت و مشاوره مستقیم متخصصان این امر، بطور مستمر گسترش و توسعه یابد ".


    در پایان، ضمن تقدیر از زحمات عوامل اجرایی و علمی دست اندرکار برگزاری این همایش، بویژه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، " دبیرخانه دائمی همایش ملی دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت، در این دانشگاه تاسیس می گردد، و بمنظور جمع آوری دانش تولید شده توسط دانشجویان در خصوص کاهش خطر حوادث و بلایا و بیان تجربیات، این همایش به یاری خداوند، سالانه برگزار خواهد شد.


     گفتنی است؛ اولین همایش ملی دانشجویی " مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت " صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت روز جهانی کاهش خطر حوادث و بلایا (13 اکتبر)، به همت مرکز تحقیقات و گروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و انجمن علمی سلامت در حوادث و بلایا در سالن اجتماعات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.


     « فناوری های نوین در حوزه مدیریت خطر، مدیریت خطر و ارتقای تاب آوری نظام سلامت، تجارب و درس آموخته های نظام سلامت در مدیریت خطر، توسعه پایدار مبتنی بر مدیریت خطر، ارتباطات خطر، مدیریت رسانه ها و فضای مجازی و مشارکت جامعه در حاکمیت خطر و حوادث ترافیکی » محورهای اولین همایش ملی دانشجویی " مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت " را تشکیل داد که در قالب 44 مقاله علمی (سخنرانی و پوستر) به شرکت کنندگان ارائه شد.


     سه پنل تخصصی نیز با عناوین " کاهش خطر در نظام سلامت " ، " توسعه پایدار بر اساس مدیریت خطر " و " تاب آوری در نظام سلامت " توسط متخصصان و دانشجویان این حوزه برگزار شد و مباحث مورد نظر را مورد بررسی قرار دادند.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24058
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: