• 1397/05/18 - 10:07
  • - تعداد بازدید: 691
  • - تعداد بازدیدکننده: 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اخبار فناوری سلامت

اولین همایش ملی "توسعه فناوری صندلی چرخدار" پنجم شهریور ماه برگزار میشود

اولین همایش ملی "توسعه فناوری صندلی چرخدار" با همکاری دفتر فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی 5 شهریور ماه سال جاری برگزار میشود.

اولین همایش ملی " توسعه فناوری صندلی چرخدار"، روز پنجم شهریورماه سالجاری به همت مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، با مشارکت مدیریت توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و همکاری ده ها سازمان و انجمن دولتی و غیردولتی برگزار می شود.

    به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این همایش کشوری با همکاری دفتر توسعه فناوری سلامت و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، معاونت امور توانبخشی ، دفاتر توانمندسازی معلولان و مراکز توانبخشی روزانه و توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، جامعه معلولان ایران ، اداره کل پشتیبانی بنیاد شهید و امورایثارگران ، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و کانون معلولان توانا  در سالن اجتماعات فارابی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار خواهد شد.

    دکتر" امیرسالار جعفرپیشه " مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره این همایش یک روزه به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: هدف از برگزاری این همایش، " شناسایی نیازهای مصرف کنندگان صندلی چرخدار، آگاهی از قابلیت ها و توانایی تولیدکنندگان ایرانی این وسیله کمک توانبخشی و هم افزایی با مسئولان و جلب مشارکت دولت در حمایت و پشتیبانی از تولید صندلی چرخدار با کیفیت و مطابق با نیاز مصرف کنندگان در داخل کشور" است.

    وی افزود:  این همایش در نظر دارد تا برای توسعه فناوری صندلی چرخدار در داخل کشور، نیازهای مصرف کنندگان صندلی چرخدار از طریق انجمن ها و تشکل های مردمی و غیردولتی شرکت کننده در این همایش بیان شود و در کنار آنان، صاحبان صنعت صندلی چرخدار و تولیدکنندگان داخلی به ارائه نقطه نظرها و توانایی خود براساس نیازها و شرایط مصرف کنندگان بپردازند.

    دکتر جعفرپیشه با اشاره به حضور ۹۰ مدعو در این همایش ، ادامه داد: مسئولان و نمایندگان سازمان ها و ارگانهای دولتی شرکت کننده مانند بنیاد شهید و دفتر توسعه فناوری سلامت و اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز در کنار تولیدکنندگان، چگونگی حمایت از تولید داخلی صندلی چرخدار و راهکارهای رفع موانع برای تولیدکنندگان را مورد بررسی قرار می دهند.

    مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ابراز امیدواری کرد: این همایش بتواند ارتباط بین مصرف کننده ، تولیدکننده و دولت را در جهت توسعه فناوری صندلی چرخدار که از تکنولوژی پیچیده ای نیز برخوردار نیست ، بیشتر کند و شاهد تولیدات با کیفیت صندلی چرخدار در داخل کشور و رفع نیاز کم توانان ایرانی با استفاده از کالای ایرانی باشیم.

    گفتنی است ، انجمن های معلولان ، کم توانان و جانبازان مانند انجمن های " ضایعات نخاعی استان تهران، جانبازان نخاعی ایرانیان ، راست قامتان جانباز، حمایت از بیماران فلج مغزی ، آفرینش های هنری معلولان ایران و نوید رستاک "، نیز در برگزاری این همایش ملی همکاری دارند.

    دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات ، تحت نظارت وزارت بهداشت ضمن تربیت نیروی متخصص در رشته های تخصصی سه حوزه سلامت (سلامت روانی، رفاه و سلامت اجتماعی و توانبخشی ) ، از طریق مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی و شش شرکت وابسته به آن ، از توانایی علمی و حرفه ای متخصصان خود و دیگر دانشگاه های کشور  در جهت طراحی و تولید تجهیزات پزشکی – توانبخشی و اندام مصنوعی ، استفاده می کند.


 


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 12401
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: