• 1398/07/15 - 15:12
  • - تعداد بازدید: 439
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

اولین همایش مراکز توانبخشی کل کشور، هفته اول اسفندماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود

نخستین همایش سراسری حدود ۲۵۰۰ مرکز توانبخشی کشور، روزهای ۶ و ۷ اسفندماه امسال به همت گروه روانشناسی و کودکان استثنایی و کمیته مطالعات کم شنوایی و ناشنوایی مرکز تحقیقات اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در این دانشگاه برگزار می شود.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " گیتا موللی " مدیر گروه روانشناسی و کودکان استثنایی این دانشگاه در جلسه هماهنگی برای برگزاری این همایش که با حضور جمعی از مسئولان مراکز توانبخشی در تهران و شهرستانها برگزار شد، گفت: در پی نشستی که قبلا با مراکز توانبخشی در کهریزک داشتیم، این نکته مورد تاکید قرار گرفت که پتانسیل بسیاری در مراکز حمایتی و توانبخشی توانخواهان وجود دارد که جامعه شناخت کافی نسبت به آن ندارد.


   وی افزود: در همان نشست تصمیم گرفته شد تا برای دسترسی به علم روز دنیا در این حوزه، و شناساندن توانمندی های مراکز به جامعه، در قالب برگزاری سمینار یا کنگره، این هدف پیگیری شود.


   وی که دبیر کمیته مطالعات کم شنوایی، ناشنوایی مرکز تحقیقات اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تنها دانشگاه چند تخصصی در ارتباط با تمامی نیازهای افراد کم توان و توانخواه است، برگزاری گردهمایی بزرگ مسئولان مراکز توانبخشی کشور را با رئیس دانشگاه در میان گذاشتیم و خوشبخناته مورد استقبال ایشان که از متخصصان همین حوزه است و حمایت  ۲۲ گروه آموزشی این دانشگاه قرار گرفت و امیدواریم با مشارکت ۲۵۰۰ مرکز توانبخشی سراسر کشور و با همکاری سازمان های دولتی مانند بهزیستی کشور و انجمن ها و سازمان های مردم نهاد ذیربط، این همایش دو روزه با کیفیت هرچه بیشتر برگزار شود.


   دکتر موللی در ادامه این نشست، طرح اولیه پوستر سمینار را که توسط یکی از مراکز شهرستان تهیه شده و همچنین طرح اولیه از وب سایت خاص این سمینار دو روزه را به نظرخواهی شرکت کنندگان در این جلسه گذاشت که نظرهای مختلف در این خصوص ارائه شد.


   همچنین در این نشست قرار گذاشته شد تا برای استفاده هر چه بیشتر متخصصان و کارشناسان از مباحث این سمینار، با همکاری وزارت بهداشت و نظام روانشناسی کشور، موضوع کسب امتیاز بازآموزی از این دو سازمان پیگیری شود.


    شرکت کنندگان در نشست همچنین مهلت ارسال چکیده مقالات را ۱۰ مهر تا اول آذرماه تعیین کرده  و در خصوص ترکیب کمیته های علمی و اجرایی سمینار تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 15278
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: