• 1397/02/19 - 13:02
  • - تعداد بازدید: 456
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
خبرگزاری ایرنا

اعلام آمادگی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برای همکاری با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

معاون خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نشست با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، آمادگی برای همکاری بیشتر در انعکاس فعالیت ها و دستاوردهای محققان این دانشگاه را اعلام کرد.

معاون خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نشست با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، آمادگی برای همکاری بیشتر در انعکاس فعالیت ها و دستاوردهای محققان این دانشگاه را اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در این دیدار که با هدف " اجتماعی شدن هرچه بیشتر سلامت " و " دستیابی به مرجعیت علمی نزد مردم " صورت گرفت، " جعفری چمازکتی " معاون ایرنا ، نگاه مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به نقش رسانه ها بعنوان پل ارتباطی با مردم و توجه به افکار عمومی جامعه را بسیار ارزشمند دانست.


وی تمام توان خبری در بخش های اخبار مکتوب ، عکس ، فیلم و ... سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بعنوان رسانه ملی را در خدمت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی و هماهنگی مدیران دو مجموعه در اجرایی کردن اهداف و گسترش همکاری ها لازم است.


  ******


پیش از سخنان معاون خبری ایرنا ، دکتر " محمد کمالی " در سخنان کوتاهی به معرفی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پرداخت و گفت که هدف " اجتماعی شدن سلامت " در نگرش اولیه برای تاسیس این دانشگاه وجود داشته و هم اکنون ترکیبی از جنبه های پزشکی و اجتماعی در رشته های تاسیس شده در این دانشگاه است که می تواند مرجعیت علمی حوزه سلامت اجتماعی و سلامت روان را بعهده داشته باشد.


وی با اشاره به فعالیت دانشگاه و مجموعه گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم بهزیستی در سه حوزه " توانبخشی ، سلامت روان و سلامت اجتماعی " ، روند فعالیت ها را بسمت تبدیل آن به دانشگاه نسل سوم و چهارم ، کارآفرینی ، رفع نیازهای جامعه در حیطه فعالیت و در نهایت ، کسب مرجعیت علمی نزد مردم ذکر کرد.


رئیس دانشگاه علوم بهزیستی در ادامه به چگونگی فعالیت های پزشکی - توانبخشی این دانشگاه از طریق بیمارستان روانپزشکی رازی با قدمت صدساله و بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی رفیده بعنوان تنها الگوی کامل از فعالیت تیمی برای توانبخشی و درمان افراد با انواع اختلالات جسمی و ذهنی در کشور ، اشاره کرد.


وی همچنین بخشی از فعالیت های خدماتی و آموزشی را از طریق کلینیک های پزشکی – توانبخشی تحت پوشش دانشگاه در سطح شهر تهران بیان کرد و افزود: این بیمارستان ها و مراکز، علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی ، ارتوپدی فنی و...) ، سلامت روان (روانشناسی و روانپزشکی) و سلامت اجتماعی (انواع مشاوره ها) به مردم ، به آموزش های تخصصی دانشجویان دانشگاه تا مقطع دکترا نیز توجه ویژه دارند.


دکتر "مسعود عرب" معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی نیز در نشست با معاون و مدیران بخش های خبری ایرنا، به معرفی مراکز تحقیقاتی دانشگاه پرداخت و گفت که برخی از آنها، تنها مراکز تحقیقاتی در موضوعات مورد نیاز جامعه هستند که مراکز " سالمندی ، اعتیاد ، رفاه اجتماعی ، عوامل موثر بر سلامت " از جمله آنها می باشند.


وی، رشد دانشگاه بلحاظ علمی و پژوهشی را عنوان کرد و افزود: روند تند ارتقای این فعالیت ها بگونه ای است که هم اکنون در میان ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور، رتبه ۱۹ را در بخش تحقیقات و فناوری کسب کرده است.


وی تصریح کرد: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، تبدیل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به قطب توانبخشی کشور و همچنین ، قطب طراحی و تولید تجهیزات توانبخشی و اندام مصنوعی در کشور را از جمله اهداف خود قرار داده است ، لذا ، تمام فعالیت های بخش پژوهش و فناوری دانشگاه بسمت ورود تکنولوژی به حوزه توانبخشی و انجام تحقیقات کاربردی در جهت رفع نیازهای جامعه می باشد.



گفتنی است که رئیس و معاون دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، در ادامه این نشست ، از بخش های خبری داخل کشور و برون مرزی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدن کرده و سپس با حضور در جمع خبرنگاران این رسانه ملی ، به سئوال های مربوط به حوزه فعالیت دانشگاه پاسخ گفتند.



  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 11828
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: