• 1398/04/02 - 13:39
  • - تعداد بازدید: 405
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با برگزاری کافه کتاب؛

از کتابهای خریداری شده جهت کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم بهزیستی رونمایی شد

با برگزاری کافه کتاب، رونمایی از کتاب های خریداری شده از نمایشگاه بین المللی کتاب امسال، با حضور رئیس، معاونان تحقیقات و امور اجتماعی، جمعی از مدیران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، انجام شد.



گالری تصاویر



 


     به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " امیرمسعود عرب " رئیس دانشگاه در این نشست که در کتابخانه مرکزی برگزار شد، با توجه به اهمیت جایگاه کتابخانه در آموزش و پژوهش دانشجویان و اعضای هیات علمی، بر حمایت مسئولان دانشگاه نسبت به غنی تر کردن منابع علمی و آموزشی دانشگاه تاکید کرد.


    دکتر " محمدرضا خدایی اردکانی"  معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز ضمن تشکر از حمایت های ریاست دانشگاه در روند ارتقای سطح منابع علمی و آموزشی دانشگاه بلحاظ کمی و کیفی، و بودجه اختصاصی برای این مهم که امسال نسبت به سالهای گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بود، بر استفاده هرچه بیشتر دانشجویان و اعضای هیات علمی از منابع جدید تاکید کرد.


    دکتر "طلیعه ظریفیان" رئیس کتابخانه مرکزی نیز در این کافه کتاب، گزارشی از تعداد منابع مکتوب فارسی و لاتین و نرم افزار خریداری شده از نمایشگاه کتاب امسال، ارائه داد.


    بگفته وی، تعداد یک هزار و ۵۰۸ عنوان کتاب فارسی، لاتین و الکترونیک از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب  برای کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خریداری شده است  که از این تعداد، ۹۳۳ عنوان فارسی ، ۲۵۲ عنوان لاتین و ۳۲۳ عنوان کتاب الکترونیک مورد نیاز گروه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه است.


    دکتر ظریفیان با اشاره به خریداری نرم افزار کتابخانه دیجیتال برای کتابخانه مرکزی دانشگاه، گفت:  با خرید این نرم افزار از نمایشگاه بین المللی امسال، مدیریت منابع دیجیتال ( کتابهای الکترونیک، نشریات الکترونیک و ...) از منابع چاپی کتابخانه مرکزی تفکیک شده و دسترسی به منابع سریعتر می شود.


    رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه همچنین از خریداری کتاب های مورد نیاز در حوزه سلامت روان برای اعضای هیات علمی و متخصصان شاغل در مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی گفت که تعداد ۷۳۰ عنوان کتاب فارسی و لاتین نیز از نمایشگاه کتاب برای کتابخانه مرکز روانپزشکی رازی خریداری شد.


    دکتر ظریفیان افزود: با حمایت کتابخانه مرکزی، ۶۱۱ جلد کتاب فارسی و ۱۱۹ جلد کتاب لاتین (افست) مورد نیاز اعضای هیات علمی و کارکنان این مرکز روانپزشکی از نمایشگاه بین المللی کتاب خریداری شد.


    گفتنی است، کتابخانه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همزمان با تاسیس دانشگاه در سال ۱۳۷۲، راه اندازی شد و فضایی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است.


   هم اکنون حدود  ۱۲۸۵۰ عنوان کتاب فارسی، ۱۲۸۴۰ عنوان کتاب لاتین و حدود  ۲۷۲۰ عنوان پایان نامه در مجموعه کتابخانه موجود است. چیدمان کتاب ها در این کتابخانه بر اساس رده بندی کنگره و پزشکی می باشد. کتابخانه به صورت قفسه باز اداره می شود و تمامی دانشجویان و اعضای هیات علمی امکان استفاده مستقیم از مخزن را دارند.


    کتابخانه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یکی از کتابخانه های مطرح کشور در سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی) می باشد. 


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: باقرنژاد – نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 14657
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: