• 1398/07/29 - 14:10
  • - تعداد بازدید: 479
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد:

از طرح‌های مشترک دو دانشگاه علوم بهزیستی و صنعتی شریف در حوزه توانبخشی، حمایت مالی می شود

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت امروز (چهارشنبه) در نشستی که با حضور اساتید، محققان و فناوران دو دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و صنعتی شریف در بیمارستان توانبخشی رفیده برگزار شد، اعلام کرد که از طرح‌های مشخص و مأموریت محور مشترک دو دانشگاه در حوزه توانبخشی، حمایت مالی می کنیم.


     به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر" حسین وطن‌پور " در این نشست که به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری‌های توانبخشی برگزار شد، افزود: توسعه خدمات توانبخشی، صرفه‌جویی در بودجه‌های حوزه درمان به شمار می‌آید، و برای تأمین منابع مالی پروژه‌های مشترک مأموریت محور دو دانشگاه و تأمین رفاه بیماران توانبخشی، خودمان را به آب و آتش خواهیم زد.


   دکتر وطن پور با اشاره به برگزاری آمایش دانشگاهی و حمایت از دانشگاه ها بر اساس توانمندی آنها، گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را به دلیل پتانسیل و امکانات آن، قطب توانبخشی قرار داده و هرچه امکانات و حمایت مالی بخواهند، پشتیبانی می کنیم.


    وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی نیازهای بسیاری داریم و با بی‌توجهی به این حوزه، بودجه‌مان را بیشتر به سمت درمان معطوف کردیم، اظهار کرد: افراد نخبه نیز بیشتر به سمت رشته‌های تخصصی پزشکی رفتند و رشته‌های توانبخشی را چندان مورد توجه قرار ندادند، تا جایی که طی ۴۰ سال گذشته توسعه موفقی در حوزه توانبخشی نداشتیم و با وجود این همه عضو هیات علمی و... ، هنوز سمعک یا ویلچر استاندارد در کشورمان نداریم.


   مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: ملتی هستیم که جنگ را گذرانده و به دلیل ازدواج های فامیلی دارای بچه های معلول هستیم که نیاز به توانبخشی دارند. و از سویی طی ۴۰ سال گذشته عمر مفید ۲۰ سال افزایش پیدا کرده و به همین میزان باید تجهیزات و امکانات را مطابق با افزایش طول عمر، فراهم کنیم.


     وی افزود: این جمعیت، مشتریان فناوری های توانبخشی هستند که آماده پشت در ایستادند، درصورتی که برخی از فناوری‌های حوزه سلامت نیاز به بازارسازی دارند، و ما برای بازارسازی محصولات آنها، هزینه می کنیم.


    وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، یادآور شد: دانشگاه صنعتی شریف، سیاست‌گذاری فوق‌العاده‌ای داشته و محدودیت‌های سایر دانشگاه‌ها را ندارد. این در حالی است که ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستیم.


   بگفته وی، یکی از اهداف دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت، نزدیک کردن دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم و بهداشت است، چرا که معتقدیم، اگر دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت به هم نزدیک شوند، توسعه فناوری پیشرفت خواهد کرد.


     وی افزود: نزدیکی بیشتر این دانشگاه‌ها باعث پیشرفت در توسعه فناوری می‌شود و باید به جایی برسیم که اساتید وزارت‌های علوم و بهداشت با هم در بیمارستان‌ها کار کنند.


    دکتر وطن‌پور خاطرنشان کرد: تصمیم داریم به جای تقسیم بودجه در وزارت بهداشت که کارایی چندانی ندارد، بودجه‌های کلان به طرح‌های مأموریت‌ محور اختصاص دهیم و در این راستا، موسسه نیماد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق‌های پژوهشی وزارت بهداشت نیز فرصت‌های مالی خوبی فراهم خواهند کرد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 15366
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: