• 1399/09/22 - 09:13
  • - تعداد بازدید: 277
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛

آماده سازی کامل خوابگاه جدید امام حسین (ع)، نیاز به حمایت وزارت بهداشت دارد

گزارش تصویری

   رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح فاز اول خوابگاه جدید دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که به تازگی خریداری شده، اعلام کرد: مناسب سازی و تجهیز کامل خوابگاه جدید امام حسین (ع)، نیاز به حمایت معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت دارد.

    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، فاز اول خوابگاه جدید دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که به تازگی خریداری شده، امروز طی مراسمی با حضور معاون فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، مدیران این معاونت، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی، معاونان فرهنگی دانشجویی و توسعه مدیریت، مدیران و جمعی از کارکنان این معاونت ها افتتاح شد.

    دکتر حمیدرضا خانکه  طی سخنانی در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، افزود: پس از تحویل ساختمان خوابگاه جدید، با همکاری و  حمایت مالی معاونت های فرهنگی – دانشجویی و توسعه وزارت بهداشت، موفق شدیم دو طبقه از این ساختمان را مناسب سازی و آماده کنیم و امیدوارم با قول مساعد معاون محترم فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت برای تخصیص اعتبارات بیشتر، بتوانیم این خوابگاه را بطور کامل، بازسازی، مناسب سازی و تجهیز کنیم.

   وی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این دانشگاه در سال 1371 ، من افتخار داشتم در بخش های مختلف خدمت کنم و در سال 1386  که  مسئول دانشجویی دانشگاه بودم ، کاملا با مشکلاتی که این بخش برای اسکان دانشجویان شهرستانی داشت، آشنا هستم و همانطور که دکتر شاکری در سخنانشان گفتند، با جایگزینی این خوابگاه بجای خوابگاه امام حسین، به آرزوی چندین ساله خودمان رسیدیم. خوشبختانه همه روسای پیشین در همین مسیر حرکت کردند ، دکتر حسینی و دکتر عرب زحمت کشیدند و خوابگاهی خریداری کردند.

   وی با تشکر از مالک قبلی این ساختمان که با حسن نیت، نسبت به فروش این ملک اقدام کرده، افزود: هم اکنون خیرانی داریم که خوابگاه می سازند، یا خوابگاه برای دانشجویان وقف می کنند. دانشجویان، فرزندان این مملکت هستند، و فردا باید امور را به دست بگیرند و ما باید کمکشان کنیم، با توجه به اینکه دانشجویان برای تحصیل به تهران می آیند و هزینه ها در تهران سنگین است، ما خود را متعهد می دانیم که این فرآیند را توسعه بدهیم .

    وی ضمن قدردانی مجدد از معاون محترم فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران زیرمجموعه این معاونت در حمایت از دانشگاه علوم بهزیستی برای توسعه خوابگاه ها و مسایل رفاهی دانشجویان، از  دکتر عرب ریاست قبلی دانشگاه، دکتر شاکری معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه و همه همکاران که سهمی داشتند تا این امکانات در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، تشکر کرد.

******

   دکتر حسن شاکری معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه نیز طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به دو دوره مسئولیت در این معاونت و اعلام نارضایتی دانشجویان ساکن در خوابگاه امام حسین (ع) که به دلایل مختلف (قدمت ساختمان و تاسیسات فرسوده آن، عبور خط مترو  از زیر  آن ساختمان قدیمی، موقعیت جغرافیایی خوابگاه و فاصله زیاد آن با دانشگاه ) بوجود آمده بود، خرید این خوابگاه جدید و جایگزینی آن با خوابگاه قدیمی را  آرزویی دانست که خوشبختانه محقق شده است.

    وی از معاون محترم فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، مدیران زیر مجموعه و رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه های وزارت بهداشت که مدیریت جهادی دارند، تشکر کرد و گفت: با حمایت مالی و تسهیلاتی که معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت برای دانشگاه علوم بهزیستی قائل شدند، امکان تغییر کاربری، بازسازی و مناسب سازی این ساختمان فراهم شد.

    وی افزود:  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی 700 دانشجوی خوابگاهی دارد که در سه خوابگاه دختران و دو خوابگاه پسران، اسکان داده می شوند و اکثر خوابگاه ها در غرب تهران واقع شده است و تنها خوابگاه امام حسین در شرق تهران بود که علاوه بر مشکلات ساختمان، ایاب و ذهاب دانشجویان بسختی صورت می گرفت و هر چند که هزینه زیادی بابت آن پرداخت می شد، اما همیشه دانشجویان به دلیل بعد مسافت و از دوری این خوابگاه به دانشگاه گلایه داشتند که با جایگزینی این خوابگاه جدید بجای خوابگاه قدیمی، دانشجویان از محلی مناسب استفاده خواهند کرد و هزینه های ایاب و ذهاب آنان هم کاهش خواهد یافت.

   دکتر شاکری همچنین گفت: با توجه به گرانی قیمت ها در تهران، مجبور بودیم که ساختمان مسکونی را خریداری کرده و با تغییر کاربری و مناسب سازی آن، بتوانیم تعداد اتاق ها را در هر واحد اضافه کنیم تا  12 تن در هر واحد، به راحتی اسکان یابند.

    وی افزود: تاکنون با حمایت مالی معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، بخش هایی از ساختمان مناسب سازی شده است و امیدواریم که با اعتبارات حمایتی بیشتر بتوانیم عملیات بازسازی را کامل کرده و نسبت به ساخت بخش های رفاهی که برای این خوابگاه پیش بینی شده، اقدام کنیم.

   معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه به حسن نیت مالک قبلی این ساختمان هنگام فروش ملک خود اشاره کرد و  از  دکتر لاری، مدیران مجموعه معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، مهندس رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، و حمایت و پیگیری دکتر خانکه رئیس دانشگاه، دکتر فرخی معاون توسعه دانشگاه و مدیران این معاونت و همه کسانی که در این باقیات و صالحات مشارکت داشتند، تشکر کرد.

    گفتنی است، دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت پس از  افتتاح خوابگاه جدید دانشجویان پسر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، با همراهی رئیس و معاونان دانشگاه علوم بهزیستی از دو طبقه بازسازی شده در این خوابگاه  دیدن کرد و برای تکمیل عملیات مناسب سازی، ساخت سالن مطالعه، سالن ورزشی، نمازخانه، اتاق سایت، اتاق مشاوره و ... قول همکاری و حمایت مالی داد.

    این خوابگاه در بلوار فردوس تهران واقع شده است و دارای 340 مترمربع مساحت و 1700 مترمربع زیربنا (پنج طبقه با مشاعات) است که ظرفیت اسکان 120 دانشجو را دارد.

   دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 23 گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، نسبت به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 800 دانشجو در سه مقطع  رشته های تخصصی سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و توانبخشی)  اقدام می کند.

   این دانشگاه هم اکنون دارای پنج خوابگاه برای اسکان حدود 700 دانشجو است، که سه خوابگاه به دختران دانشجو و دو خوابگاه به دانشجویان پسر اختصاص دارد.  

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

تهیه و تنطیم عکس و فیلم: مظلومی - دخیلی

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 17970
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: